حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی های جدید iOS 17 اپل فاش شد: بهبود عملکرد جستجو، جزیره پویا و Control Center

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | iOS، شایعات

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی رسمی سیستم‌عامل جدید آیفون‌های اپل با نام iOS 17 در کنفرانس 2023 WWDC خردادماه، به‌تازگی چندین مورد از ویژگی های جدید این نسخه فاش شده‌اند که دید کامل‌تری از امکانات آن را به ما ارائه می‌دهد. افشاگر این اطلاعات ادعا می‌کند که یک نمای کلی از برنامه‌های اپل برای iOS 17 را ارائه می‌دهد اما متأسفانه حاوی جزئیات خاصی نیست.

ویژگی های جدید iOS 17 اپل

این افشاگری از سوی کاربر analyst941 در توییتر منتشر شده است که پیش از عرضه آیفون 14 پرو در سال گذشته، به‌طور دقیق جزئیات خاصی را در مورد جزیره پویا به‌اشتراک گذاشت. بااین‌حال، وی سابقه چندین‌ساله ثابتی از افشای اطلاعات دقیق ندارند. مبهم بودن این شایعه نیز باعث می‌شود بیش از حد معمول آن را زیر سؤال ببریم. با این اوصاف، ما فعلاً با این شایعه با دید شک‌وتردید برخورد می‌کنیم.

اول از همه، منبع مذکور ادعا می‌کند که iOS 17 از تمام مدل‌های آیفون که iOS 16 برای آن‌ها منتشر شد، پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، ظاهراً هنوز سؤالاتی در مورد سازگاری دستگاه‌های بهره‌مند از iPadOS 17 وجود دارد و منبع می‌گوید آیپدهای مجهز به تراشه‌های A9 و A10 Fusion ممکن است به‌روزرسانی جدید را دریافت نکنند. اما طبق گزارش‌ها، اپل تصمیم نهایی خود پیرامون این موضوع را طی دو تا سه هفته آینده خواهد گرفت.

طبق اطلاعات فاش‌شده، “عملکرد، کارایی، پایداری و پشتیبانی طولانی‌مدت از دستگاه‌های قدیمی از ویژگی‌های اصلی این نسخه است.” ازجمله ویژگی‌های جدید در iOS 17 عبارتند از:

تنظیمات اضافی برای نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

فیلترهای اضافی برای حالت‌های فوکوس

تغییرات و گزینه‌های اضافی برای مدیریت اعلان‌ها

Accessibility Mode سفارشی

بهبودهای Car Key و پیاده‌سازی امکانات بیشتر در برنامه Wallet app

تغییرات رابط کاربری در برنامه Health، ازجمله تغییرات در رابط Favorites

ویژگی‌های به‌شدت بهبود یافته برای Search و Spotlight

قابلیت‌های جدید برای جزیره پویا سری آیفون 14 پرو

تغییرات برنامه دوربین؛ این مورد در ابتدا تنها برای آیفون 14 پرو برنامه‌ریزی شده بود و درنهایت ممکن است همراه با سری آیفون 15 آینده به‌جای همه دستگاه‌های بهره‌مند از iOS 17 اجرا شود

ویژگی های جدید iOS 17 اپل

ویژگی های جدید iOS 17 اپل

درنهایت و شاید مهم‌تر از همه، این افشاگری نشان می‌دهد که اپل درحال آزمایش «ویجت‌های فعال» است که «عملکردهای تک ضربه، لغزنده و موارد دیگر» را برای کمک به «پویاتر کردن» ویجت‌ها به‌همراه خواهند داشت. بااین‌حال، گفته می‌شود که این ویژگی در حال آزمایش بوده و درحال‌حاضر تأیید نشده است.

متأسفانه، این موارد تنها چیزی است که این افشاگری ارائه می‌دهد. به‌طور دقیق‌تر، برخی از حوزه‌های گسترده‌ای را که ظاهراً اپل با iOS 17 روی آن‌ها تمرکز کرده است را مشخص می‌کند، اما جزئیات خاصی را ارائه نمی‌دهد. همان‌طور که قبلاً گفتیم، این موارد را با کمی شک‌وتردید درنظر بگیرید. خوشبختانه، اپل در کمتر از دو ماه دیگر در WWDC 2023 به‌طور رسمی iOS 17 را معرفی خواهد کرد.

نظر شما درباره ویژگی های جدید احتمالی iOS 17 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی