حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M3 اپل برخلاف A17 Bionic احتمالاً براساس فرآیند پیشرفته‌تر N3E توسعه داده می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

چند ماهی می‌شود که برنامه‌ای برای معرفی چندین مدل مک بوک جدید از سوی اپل در دست اجراست. در مرحله اول، باید شاهد یک مک بوک ایر 15 اینچی بزرگتر به‌همراه نسخه کوچکتر آن باشیم و طبق آخرین شایعات، هر دو این مدل‌ها و احتمالاً نسل آینده آیپد پرو از تراشه M3 اپل استفاده می‌کنند که براساس فرآیند پیشرفته‌تر N3E TSMC توسعه می‌یابد. پیش از این گفته می‌شد که چیپست مورداستفاده در سری آیفون 15 پرو یعنی A17 Bionic، براساس معماری نسل اول 3 نانومتری (N3) توسعه داده خواهد شد.

تراشه M3 اپل

طبق گزارش China Times، ظاهراً اطلاعات نشان می‌دهد که کل موجودی تراشه 3 نانومتری TSMC توسط سازنده آیفون سفارش داده شده است، به این معنی که اپل اولین شرکت در جهان خواهد بود که هر تراشه‌ای را براساس این فرآیند تولید پیشرفته عرضه می‌کند. بااین‌حال، درحالی‌که مدام شایعاتی مبنی‌بر توسعه A17 Bionic و M3 براساس فرآیند 3 نانومتری یا N3 TSMC می‌شنویم، این گزارش بیان می‌کند که تنها چیپست جدید برای مک‌بوک‌های مجهز به تراشه اختصاصی اپل براساس فرآیند N3E ساخته خواهد شد.

اغلب اوقات، ممکن است با طرح‌های نام‌گذاری TSMC سردرگمی بوجود آید، بنابراین اجازه دهید آن را برای شما توضیح دهیم. گفته می‌شود که فرآیند N3 درحقیقت عنوان اولین نسل تراشه‌های 3 نانومتری است، درحالی‌که N3E یک نسخه بهبودیافته از آن خواهد بود. به‌نظر می‌رسد این گزارش حاکی از آن است که اپل مستقیماً به دومین نسل برای تراشه M3 خود خواهد رفت که درنهایت در سری MacBook Air و iPad Pro استفاده می‌شود؛ بدین معنی که چیپست جدید عملکرد و بازده انرژی کمی بهتر از فرآیند معمولی N3 ارائه می‌دهد.

تراشه M3 اپل

تراشه M3 اپل

تنها یک گزارش دیگر وجود داشت که اشاره می‌کرد که اپل از فرآیند N3E TSMC برای تراشه‌های M3 و A17 Bionic خود بهره می‌برد، درحالی‌که سایر گزارش‌ها ادعا می‌کنند که فناوری N3 برای هر دو چیپست استفاده خواهد شد. همچنین شایعه‌ای که قبلاً منتشر شد ادعا می‌کرد که اپل هدف نهایی تولید A17 Bionic را کاهش داده است، زیرا TSMC با مشکلاتی پیرامون تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. ممکن است شرکت تایوانی موفقیت بهتری را با نوع N3E با بازدهی بهتر تجربه کرده باشد، بنابراین اپل ممکن است به سمت استفاده از این فناوری پیشرفته‌تر رفته باشد.

بااین‌حال، برای اطلاع از برنامه‌های آینده اپل لازم نیست کاملاً به این گزارش اعتماد کنیم، به این معنی که A17 Bionic و M3 نیز می‌توانند بر اساس N3 باشند. درنتیجه، تمام این اطلاعات را با کمی شک‌وتردید درنظر بگیرید.

نظر شما درباره تراشه M3 اپل و توسعه آن براساس معماری پیشرفته‌تر N3E چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی