حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M3 اپل برای استفاده در مک‌های آینده از فرایند ۳ نانومتری TSMC بهره می‌برد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

به‌گزارش نشریه زنجیره تأمین تایوانی DigiTimes، شریک تولیدکننده تراشه اپل، TSMC، تولید آزمایشی چیپست M3 این شرکت برای استفاده در مک‌های آینده را برپایه فرایند 3 نانومتری خود، معروف به N3، آغاز کرده است.

فرایند تولید تراشه ۳ نانومتری TSMC در M3 اپل

این گزارش به نقل از منابع صنعتی ناشناس ادعا می‌کند که TSMC این فرایند را تا سه‌ماهه چهارم سال 2022 به‌سمت تولید حجمی سوق داده و در سه‌ماهه اول سال 2023، ارسال تراشه‌های 3 نانومتری را برای مشتریانی ازجمله اپل و اینتل آغاز خواهد کرد.

طبق معمول، این پیشرفت فرایند می‌بایست باعث بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی شده که درنهایت نیز می‌تواند منجر به‌سرعت بیشتر و یا عمر باتری بالاتر در آیفون‌ها و مک‌های آینده شود. اولین سری از مک‌های اپل با تراشه ‌M1، درحال‌حاضر عملکردی پیشرو در صنعت را به‌ازای هر وات ارائه کرده درحالی‌که به‌طور چشمگیری بی‌صدا و خنک کار می‌کنند.

فرایند تولید تراشه ۳ نانومتری TSMC در M3 اپل

فرایند تولید تراشه ۳ نانومتری TSMC در M3 اپل

اولین دستگاه‌های اپل با چیپست 3 نانومتری احتمالاً در سال 2023 معرفی خواهند شد، ازجمله مدل‌های آیفون 15 با تراشه A17 و مک‌های سیلیکونی این شرکت با تراشه M3، که البته همه این نام‌ها آزمایشی و فرضی بوده و ممکن است اپل درنهایت نام‌ متفاوتی را برای آن‌ها درنظر بگیرد. Wayne Ma از The Information ماه گذشته گزارش داد که برخی از تراشه‌های M3 شامل چهار بخش خواهند بود. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که این چیپست‌ها می‌توانند در مقایسه با تراشه‌های 8 هسته‌ای M1 و 10 هسته‌ای M1 Pro و M1 Max، دارای یک واحد پردازشی 40 هسته‌ای باشند.

در این بین، انتظار می‌رود که مک‌های دارای تراشه‌های M2 و مدل‌های آیفون 14 بهره‌مند از چیپست A16 اپل، از تراشه‌های مبتنی‌بر فرایند ۴ نانومتری TSMC با نام N4 استفاده کنند که درحقیقت گونه‌ای متفاوت با پیشرفت جزئی نسبت به فرایند 5 نانومتری فعلی محسوب می‌شود.

درنهایت دیدگاه شما راجع‌به تولید آزمایشی تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC برای استفاده در سیستم روی چیپ M3 آینده اپل و چیپست A17 این شرکت در مک و آیفون‌های سال ۲۰۲۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی