حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M3 اپل تعداد هسته CPU و GPU مشابه با M2 خواهد داشت؛ اولین استفاده در مک بوک ایر آینده

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل از هم‌اکنون درحال توسعه مدل‌های جدید مک بوک ایر 13 و 15 اینچی با تراشه M3 است. گورمن امروز در خبرنامه Power On خود گفت که انتظار دارد لپ‌تاپ‌های به‌روزشده در سال 2024 عرضه شوند.

تراشه M3 اپل

مک بوک ایر 13 اینچی فعلی در ژوئن 2022 معرفی شد، درحالی‌که مدل 15 اینچی هفته گذشته معرفی شد. هر دو مدل درحال‌حاضر از تراشه M2 استفاده می‌کنند که بر اساس فرآیند 5 نانومتری TSMC ساخته شده است. انتظار می‌رود تراشه M3 بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شود و درنتیجه عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل‌توجهی بهبود یابد. گورمن در ادعایی جدید بیان می‌کند که تراشه M3 باید دارای تعداد هسته‌های CPU و GPU مشابه تراشه M2 باشد.

تفاوت اصلی مک بوک ایر 15 اینچی در مقایسه با مدل 13 اینچی، نمایشگر بزرگتر و شش بلندگو به‌جای چهار بلندگو است. اپل می‌گوید عمر باتری لپ‌تاپ‌ها برابر است و طراحی کلی آن‌ها یکسان است.

مک بوک ایر 15 اینچی جدید با تراشه M3 اپل

مک بوک ایر 15 اینچی جدید با تراشه M3 اپل

گورمن تکرار کرد که مدل‌های جدید آیمک و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M3 نیز درحال توسعه هستند. او انتظار دارد iMac جدید تا اوایل سال آینده با طراحی مشابه مدل فعلی از سال 2020 به بازار عرضه شود که همچنان دارای تراشه M1 است.

معماری 3 نانومتری N3B TSMC ممکن است اپل را قادر سازد بدون نیاز به افزایش تعداد هسته‌ها، پیشرفت‌های عمده‌ای را به ارمغان بیاورد، اگرچه ما هیچ راهی برای تأیید این موضوع نداریم. پیکربندی دقیق به اشتراک گذاشته نشده است، بنابراین ما نمی‌توانیم در مورد سایر تغییرات M3 اظهارنظر کنیم. بااین‌حال، گورمن مشخصات M3 Pro را به اشتراک گذاشته و اظهار داشت که یک نسخه با 12 هسته CPU و 18 هسته GPU درحال آزمایش است، اما این چیپست فقط در Macهای گران‌قیمت استفاده می‌شود.

آخرین افشاگری نشان می‌دهد که تراشه بعدی اپل در اواخر سال جاری معرفی نخواهد شد، زیرا ممکن است TSMC نتواند تقاضا برای A17 Bionic و M3 را برآورده کند.

نظر شما پیرامون احتمال معرفی مک بوک ایرهای آینده اپل با چیپست M3 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی