حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم‌عامل iOS 17 احتمالا برای آیفون X و نسل اول آیپد پرو ارائه نخواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، شایعات

به‌گفته‌ی یک منبع با سابقه، اپل با انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل‌های همراه خود، iOS 17 و iPadOS 17، به پشتیبانی از آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون X، نسل اول آیپد پرو 9.7 و 12.9 اینچی و آیپد نسل پنجم پایان خواهد داد. دستگاه‌های موجود در این لیست در تاریخی بین نوامبر 2015 و نوامبر 2017 عرضه شده‌اند و به‌دلیل یک نقض امنیتی، از دریافت جدیدترین نسخه iOS محروم‌اند.

پایان پشتیبانی از آیفون X با انتشار iOS 17

اگر این شایعه درست باشد، iOS 17 و iPadOS 17 با اکثر دستگاه‌های مجهز به تراشه A11 Bionic یا قدیمی‌تر ناسازگار خواهند بود. تنها استثناء نسل ششم و نسل هفتم آیپد با تراشه A10 Fusion و نسل دوم آیپد پرو 10.5 و 12.9 اینچی با تراشه A10X Fusion خواهد بود.

آیفون‌ها و آیپدهای مجهز به تراشه A5 تا A11 تحت‌تأثیر یک آسیب‌پذیری امنیتی bootrom هستند که درنتیجه اپل نمی‌تواند نسخه جدید سیستم‌عامل خود را برای این دستگاه‌ها ارائه کند، زیرا bootrom در شرایط این چیپست‌ها اجرا نمی‌شود. این اکسپلویت به این دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا همیشه در طیف گسترده‌ای از نسخه‌های iOS جیلبریک شوند و به کاربران اجازه می‌دهد سیستم فایل iOS را تغییر دهند.

پایان پشتیبانی از آیفون X با انتشار iOS 17

پایان پشتیبانی از آیفون X با انتشار iOS 17

سال گذشته و با انتشار iOS 16 و iPadOS 16، اپل به پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه ازجمله iPhone 6s ،iPhone 6s Plus ،iPhone 7 ،iPhone 7 Plus ،iPhone SE ،iPod touch نسل دوم iPad Air و نسل چهارم آیپد مینی پایان داد.

انتظار می‌رود اپل نسخه جدید سیستم‌عامل همراه خود با نام iOS 17 را در رویداد 2023 WWDC خود در تاریخ 5 ژوئن/15 خرداد به‌صورت رسمی معرفی کند. همچنین گفته می‌شود که اپل مهم‌ترین محصول خود پس از آیفون یعنی نسل اول هدست واقعیت ترکیبی خود را نیز در همین رویداد معرفی خواهد کرد اما زمان تولید انبوه و عرضه نهایی آن ممکن است تا اواخر سال جاری میلادی به‌طول بینجامد.

نظر شما درباره پایان پشتیبانی از آیفون X با انتشار iOS 17 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی