حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 24 اولترا ممکن است با سنسور دوربین جدید و زوم 150x دیجیتالی معرفی شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ امسال برای اولین بار دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی را در مدل گلکسی اس 23 اولترا خود استفاده کرد و طبق آخرین شایعات، غول کره‌ای در زمان رونمایی از گلکسی اس 24 اولترا نیز این رویه را حفظ خواهد کرد. تنها تفاوت این است که گفته می‌شود این شرکت درحال توسعه یک سنسور دوربین جدید برای استفاده در گوشی‌های هوشمند سطح بالای خود برای سال 2024 می‌باشد.

سنسور دوربین جدید گلکسی اس 24 اولترا

به‌گفته‌ی Samlover، بعید است که از سامسونگ همان سنسور HP2 به‌عنوان دوربین اصلی گلکسی اس 24 اولترا استفاده کند. منابع صنعتی ناشناس می‌گویند که این شرکت سنسور جدیدی را برای پرچمدار سال آینده خود توسعه خواهد داد. با توجه به اینکه این شرکت تجربه زیادی در زمینه توسعه دوربین‌های پرمگاپیکسل برای گوشی‌های پریمیوم خود دارد، دستیابی به این موفقیت برای سامسونگ نباید دشوار باشد.

اولین پرچمدار 108 مگاپیکسلی این شرکت گلکسی اس 20 اولترا بود که درنهایت به یک سنسور 200 مگاپیکسلی برای گلکسی اس 23 اولترا تبدیل شد. قرار دادن چنین سنسوری برای گوشی‌های هوشمند می‌تواند بازدهی کمتری داشته باشد، زیرا یک سنسور 200 مگاپیکسلی منطقه کوچک‌تری را پوشش می‌دهد. این به این معنی است که هر پیکسل مجزا ازنظر اندازه کوچکتر خواهد بود و میزان نوری که هر پیکسل می‌تواند جذب کند را کاهش می‌دهد. با این محدودیت، سامسونگ جادوی نرم‌افزاری معمول خود را برای بهبود کیفیت تصویر تا حد زیادی اضافه می‌کند.

سنسور دوربین جدید گلکسی اس 24 اولترا

سنسور دوربین جدید گلکسی اس 24 اولترا

با دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 24 اولترا، فرض می‌کنیم که سامسونگ حداقل می‌تواند سعی کند اندازه پیکسل‌های بالاتر از 0.6 میکرومتر را اضافه کند. به غیر از این، یکی از شایعات منتشرشده این است که پرچمدار آینده قادر به زوم دیجیتال 150 برابری خواهد بود. اگر فکر می‌کردید زوم دیجیتال 100 برابر در گلکسی اس 23 اولترا بسیار زیاد است، سامسونگ می‌تواند آن را یک قدم جلوتر بردارد، اگرچه مطمئن نیستیم که زوم دیجیتال 150 برابری چقدر سودمند خواهد بود.

بااین‌حال، با نگاهی به بحث‌های اخیر مربوط به عکس‌های جعلی ماه، انتظار داریم این شرکت از تاکتیک‌های گمراه‌کننده خود درس بگیرد و به‌جای استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای ارتقای کیفیت تصویر، منابع و استعدادها را برای بهبود دوربین واقعی اختصاص دهد. با فرض اینکه دوربین Galaxy S24 Ultra به‌شدت به چنین اقداماتی متکی است، سامسونگ باید آن را به‌طور دقیق‌تری در گوشی آینده خود بگنجاند.

Snapdragon 8 Gen 3 که شایعه شده است تأمین‌کننده قدرت گلکسی S24 Ultra است همچنین می‌تواند تصاویر 200 مگاپیکسلی را با ISP (پردازنده سیگنال تصویر) خود بهبود بخشد، اگرچه ما اطلاعات کمی در این مورد داریم.

نظر شما درباره سنسور دوربین جدید Galaxy S24 Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی