حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین پیش نمایش اندروید ۱۴ برای توسعه‌دهندگان منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، آپدیت، برترین‌های ترنجی

به صورت خیلی خلاصه باید گفت که اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید ۱۴ بر قابل استفاده بودن این سیستم برای همه کاربران، از جمله کاربران دارای معلولیت تمرکز دارد. پس از آن بهبود عمر باتری و امنیت نیز در اولویت Android 14 دارند.

پیش نمایش اندروید ۱۴ برای توسعه‌دهندگان

امروز گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 یا DP1 را منتشر کرده است تا به توسعه‌دهنگان نرم‌افزار کمک کند سریع‌تر برای پلتفرم جدید بهینه شوند. این بار، اولویت‌های اولیه قابل استفاده بودن برای همه کاربران از جمله معلولین، عمر باتری و امنیت است.

شما می‌توانید متن را به اندازه‌های بسیار بزرگ‌تر تغییر دهید. برای مثال تا پیش از این حداکثر افزایش تا ۱۳۰ درصد بود اما حالا ۲۰۰ درصد است. همچنین مقیاس‌بندی هوشمندانه‌تر، متن را خواناتر می‌کند.

تنظیم زبان برای برنامه‌ها آسان‌تر شده و توسعه‌دهندگان می‌توانند با افرادی که به زبان‌های دارای تفاوت جنسیتی (مانند فرانسوی یا عربی) صحبت می‌کنند، سازگارتر باشند.

نسخه ۱ پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۴

نسخه ۱ پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۴

نسخه ۱ پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۴ همچنین دارای برخی بهبودهای زیربنایی است که می تواند از باتری و صفحه نمایش شما نهایت استفاده را ببرد. کنترل های دقیق‌تری روی آلارم ها، کارهای پیش زمینه و پخش داخلی وجود دارد که همگی می توانند مصرف انرژی را کاهش دهند.

همچنین توسعه و بهینه‌سازی برنامه‌ها برای محصولات تاشو و تبلت‌ها باید آسان‌تر باشد، بنابراین می‌توان امیدوار بود که در آینده نرم افزارهای بهینه تر برای بهره‌وری از اندازه نمایشگر بزرگ محصولات تاشو آماده شوند.

همچنین اندروید 14 می تواند کاربران را از نصب خارج از گوگل‌پلی برنامه های بسیار قدیمی جلوگیری کند. گوگل از برنامه‌ها می‌خواهد که حداقل با Android 6.0 (Marshmallow) سازگار باشند زیرا برخی بدافزارها برای نسخه‌های قدیمی‌تر نوشته شده‌اند تا سیستم مجوزهای معرفی شده در سال 2015 را دور بزنند.

چه گوشی هایی اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۴ را می‌توانند نصب کنند؟

اولین پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۴ از طریق شبیه‌ساز اندروید دسکتاپ و همچنین Pixel 4a، Pixel 5 و گوشی‌های جدیدتر گوگل در دسترس است. اولین نسخه بتای اندروید 14 باید فروردین ۱۴۰۲ عرضه شود، و گوگل انتظار دارد “پایداری نهایی” اوایل تابستان ۱۴۰۲ حاصل گردد.

مثل همیشه می‌دانیم که پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهنده، مجموع آنچه را که پلتفرم جدید به ارمغان می‌آورد نشان نمی‌دهد. انتظار داریم گوگل در کنفرانس I/O 2023 خود که در بهار ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، تغییرات نهایی را نشان دهد.

نظر شما چیست؟ منتظر آپدیت Android 14 هستید؟ اسم این نسخه از اندروید کیک وارونه است!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

🤣🤣🤣🤣🤣

کاربر اندروید باید صبببببرررررررر کنه تا روی آپدیت رو ببینه

اون شیائومی آشغال فروش که داره گوشی با اندروید ۱۲ معرفی می کنه 🤣🤣🤣🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)