حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه اجتماعی Bluesky به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفت: شبکه اجتماعی موسس توییتر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

جک دورسی که موسس و مدیرعامل سابق توییتر بود، حالا یک شبکه اجتماعی جدید و کاملا مشابه توییتر را راه اندازه کرده است. نام این شبکه اجتماعی “بلو اسکای” (Bluesky) یا آسمان آبی انتخاب شده و قرار است فضای بازتری برای اظهار نظر در فضای مجازی باشد. به تازگی شبکه اجتماعی Bluesky به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته و کاربران خوش‌شانس می‌توانند کمی زودتر شبکه اجتماعی موسس توییتر را بررسی کنند.

شبکه اجتماعی Bluesky

شبکه اجتماعی Bluesky اکنون در نسخه بتای‌بسته در اپ‌استور اپل در دسترس است. این برنامه در حال حاضر فقط با دعوتنامه قابل دسترسی است.

اگر دوست دارید به لیست انتظار ورود به شبکه اجتماعی بلواسکای وارد شوید، می‌توانید از این لینک استفاده کنید:

🔷 پیش ثبت نام شبکه اجتماعی BlueSky 🔷

طبق گزارش ها، اپلیکیشن Bluesky به میزان زیادی مشابه توییتر است. با این حال، شامل تفاوت‌های جزئی مانند عبارت”What’s up?” به جای “What’s happening?” می‌شود.

یک فرآیند ساده ایجاد یک پست که می تواند شامل عکس نیز باشد، با انتخاب یک دکمه به اضافه انجام می‌شود.

به غیر از این‌ها دارای ویژگی‌های آشنا مانند جستجو و دنبال کردن کاربران و مشاهده پست‌های آن‌ها در تایم‌لاین صفحه اصلی است. از اسکرین‌شات‌های این برنامه می‌توان متوجه شد که تفاوت ظاهری زیادی با توییتر وجود ندارد:

شبکه اجتماعی بلواسکای

شبکه اجتماعی بلواسکای

جالب است بدانید که Bluesky در سال ۲۰۱۹ و به عنوان یک پروژه جانبی با بودجه توییتر آغاز شد. دورسی، که از بنیانگذاران توییتر بود و در زمان شروع این برنامه همچنان مدیرعامل توییتر محسوب می شد، آن را جایگزینی بازتر برای یک توییتر متمرکز می‌دانست.

سپس Bluesky در سال ۲۰۲۱ منحل شد. دورسی گفت که معتقد است رسانه‌های اجتماعی باید عاری از کنترل شرکت‌ها یا دولت باشند و فقط نویسندگان باید قدرت حذف محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را داشته باشند.

با وجود چنین اعتقادی اما او گفت که تصمیم توییتر برای قطع دسترسی دونالد ترامپ به توییتر و پس از نقش او در تحریک شورش 6 ژانویه “تصمیم درستی” بود.

با این حال او همچنین نگران سابقه آن در به خطر انداختن “اینترنت آزاد و باز جهانی” بود.

اینکه آیا کاربران توییتر به اندازه کافی به Bluesky (یا سایر پلتفرم‌ها) توجه می‌کنند تا تفاوت قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد نمایند، یک سوال با پاسخ نامشخص است.

هر چند خیلی از کاربران و برندها از تصمیم‌های ایلان ماسک در توییتر ناراضی هستند و شاید اگر بلواسکای بتواند خوب ظاهر شود، برخی کاربران متمایل به کوچ به آن شوند.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا در دنیای فناوری می‌توان یک شبکه اجتماعی موفق را فروخت و سپس یک پلتفرم مشابه آن را تاسیس کرد و منتظر موفقیت مجدد مشابه شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)