حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ رول شونده لنوو را ببینید – MWC 2023

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | MWC، برترین‌های ترنجی، لپ‌تاپ، لنوو

لنوو در MWC 2023 علاقه زیادی به نمایشگرهای رول شونده نشان داده است. دیروز گوشی رول شونده موتورولا ریزر معرفی شد و حالا لپتاپ رول شونده لنوو را می‌بینیم. برای یادآوری باید بگویم که موتورولا تحت تملک لنوو است. لنوو در زمینه لپتاپ‌های خاص سابقه قابل توجهی دارد و یکی از نمونه‌های آن را می‌تواند لپتاپ تاشو برند دانست. به تازگی اما یک لپتاپ رول‌شونده را رونمایی کرده است.

لپتاپ رول شونده لنوو

پیش از هر چیز باید گفت که لنوو این لپتاپ رول شونده را یک طرح مفهومی می نامد، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که به شکل فعلی وارد بازار شود. این شرکت می‌گوید مدتی است در حال آزمایش نمونه های اولیه بوده اما این اولین نمونه‌ای است که به اندازه کافی آماده شده و به در MWC 2023 عموم نشان داده می شود.

در حالت عادی، این لپتاپ شبیه یک نمونه معمولی به نظر می‌رسد و به طرز هوشمندانه‌ای صفحه نمایش رول شونده را در بدنه خود پنهان می‌کند. تنها بخشی که کمی متفاوت دیده می‌شود، شاسی نمایشگر بوده که کمی ضخیم تر از حد متوسط است. طبیعتا این فضا برای جمع شدن پنل نمایشگر و بخش موتوردار مکانیسم بازوبسته کردن آن است.

لپتاپ رول شونده لنوو در حالت بسته

لپتاپ رول شونده لنوو در حالت بسته

لپتاپ رول شونده لنوو در حالت باز

لپتاپ رول شونده لنوو در حالت باز

باز و بسته شدن نمایشگر را یک دکمه کنار دستگاه کنترل می کند. با فشردن آن شاسی بیرونی به آرامی روی یک جفت ریل به سمت بالا می‌لغزد و شاسی ثانویه پنهان در داخل آن آشکار شود تا نمایشگر بیرون بیاید.

این صفحه نمایش 12.7 اینچی در حالت بسته نسبت تصویر کاملاً معمولی 4:3 را ارائه می‌کند. وقتی که باز شود یک پنل 15.3 اینچی کشیده‌تر با نسبت تصویر 8:9 را می‌بینیم. این نسبت تصویر مثل دو نمایشگر با نسبت تصویر 16:9 است که روی هم قرار گرفته اند.

اجازه بدهید ویدیو این لپتاپ را ببینیم تا تصور بهتری نسبت به آن پیدا کنید:

 

 

لنوو ادعا می کند که بسیاری از کاربران لپتاپ تاشو X1 Fold از صفحه نمایش تاشو در جهت عمودی استفاده می کنند. کد نوشتن، ایجاد محتوا و به طور کلی موارد چند وظیفه‌ای مواردی است که از داشتن صفحه نمایش کشده سود می برند.

لنوو می‌گوید که پنل نمایشگر رول‌شونده این لپتاپ بسیار شبیه به پنل OLED منعطف مورد استفاده در لپتاپ تاشو لنوو X1 Fold است. این پنل رنگ مشکی عمیق و روشنایی کافی را عرضه می‌کند اما جالب اینکه این لپتاپ رول شونده از قابلیت نمایشگر لمسی بهره نمی‌برد.

متاسفانه ما هیچ جزئیاتی در مورد مشخصات و ویژگی های این لپ تاپ رول شونده نداریم، زیرا نمونه مفهومی نمایش داده شده در MWC 2023 تنها نقش نمایش صفحه نمایش رول شونده را داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید لپتاپی با نمایشگر رول شونده برای شما جذاب است؟

گوشی رول شونده موتورولا ریزر معرفی شد: Motorola Rizr در MWC 2023 با نمایشگر BOE

لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Fold Gen 2 با نمایشگر تاشو بزرگتر و قیمت 2499 دلار معرفی شد

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ArvinAhmadi

جالبە این نوع نمایشگر. صفحە نمایش بزرگ خیلی سرعت کار رو بالا میبرە. همە جا هم بتونی همراه خودت داشتە باشیش کە عالیە.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)