حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی رول شونده موتورولا ریزر معرفی شد: Motorola Rizr در MWC 2023 با نمایشگر BOE

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، موتورولا

کنگره جهانی موبایل در بارسلون کم کم آغاز به کار می‌کند و اخبار هیجان انگیز آن را می‌شنویم. به عنوان یکی از اولین دستگاه‌ها در MWC 2023 گوشی رول شونده موتورولا به نام “ریزر” یا “Motorola Rizr” رونمایی شده است. این شرکت با برند Razr وارد بازار گوشی‌های تاشو شد و حالا برند Rizr برای گوشی‌های رول شونده یا اصطلاحا کشویی آن استفاده می‌شود.

گوشی رول شونده موتورولا ریزر : یک گوشی مفهومی

از آن‌جا که نمی‌توان به راحتی در چند تصویر به مکانیسم این گوشی رول شونده اشاره کرد، توصیه می‌کنم ابتدا ویدیوی آن را ببینید:

 

معرفی موتورولا ریزر از آن جهت جذاب است که هیچ شایعه پررنگی پیش از رونمایی آن وجود نداشت و ما واقعا غافلگیر شدیم. داشتن چنین غافلگیری‌هایی در بازاری که معمولا از چند ماه پیش همه چیز لو می‌رود، جذاب است.

با نگاهی به کانسپت کلی، گوشی‌های رول شونده در بیشتر مواقع کاربردی تر از گوشی های تاشو هستند. این گوشی‌ها در حالت عادی اندازه و فرم اصلی خود را حفظ می کند و همانطور که هست قابل استفاده خواهد بود. اما زمانی که به صفحه نمایش بیشتری نیاز دارید، می‌توانید یک صفحه نمایش بزرگ‌تر بر حسب تقاضا دریافت کنید که به‌طور لحظه‌ای بیرون می‌آید، سپس پس از اتمام کار، به‌راحتی در آن قرار می‌گیرد.

نمایشگر کشویی ساخت BOE چین

موتورولا حالت بسته ریزر را در اندازه جمع‌وجوری انتخاب کرد. در حالت بسته، این گوشی دارای صفحه نمایش 5 اینچی POLED با نسبت تصویر 15:9 است.  در مقایسه با پرچمداران مدرن ۶ اینچی و بالاتر که به آن ها عادت کرده ایم بسیار کوچک است، اما همانطور که سری گوشی‌های تاشو ارزان و کوچک razr و سری Samsung Galaxy Z Flip به ما نشان دادند، تقاضای زیادی برای گوشی های کوچکتر و جیبی وجود دارد.

جالب است بدانید که این نمایشگر توسط BOE Display تولید شده است.

نمایشگر از لبه پایین ریزر به پشت می‌پیچد و روی قاب پشتی بالا می‌آید. در این حالت حدود یک سوم قاب پشتی را می‌پوشاند. فقط کافی است دکمه قفل را دوبار بفشارید و سیستم موتوردار وارد عمل می شود تا نمایشگر را بچرخاند و این بخش نمایشگر به سمت جلویی منتقل گردد.

این فرآیند حدود سه ثانیه طول می کشد و وقتی همه نمایشگر به جلوی دستگاه منتقل شود، صفحه نمایش 6.5 اینچی با نسبت تصویر 22:9 خواهید داشت.

رابط کاربری دستگاه با نسبت تصویر جدید به روز می‌شود و برنامه‌ها به صورت کشیده‌تر نمایش داده خواهند شد. موتورولا همچنین در حال ساخت تصاویر پس زمینه ویژه است که به طور خودکار با این دگردیسی سازگار می شوند.

وقتی که نمایشگر باز می‌شود، گوشی کشویی یا رول شونده Motorola rizr از نظر ابعاد نمایشگر بسیار شبیه به پرچمدارانی است که ما به آنها عادت کرده ایم. در حقیقت اینجاست که شباهت و تفاوت ها با سری Razr موتورولا یا دیگر گوشی‌های تاشو بازار مشخص می شود.

قرار گرفتن نمایشگر روی قاب پشتی در حالت بسته شدن نمایشگر

قرار گرفتن نمایشگر روی قاب پشتی در حالت بسته شدن نمایشگر

وقتی دوباره ۲ مرتبه روی دکمه قفل بزنید نمایشگر به سمت پایین می‌چرخد و از دید پنهان می‌شود. همچنین می تواند کمی بیشتر پایین بیاید تا دوربین جلو و بلندگوی مکالمه (در تصویر زیر) نمایان شود.

نقطه ضعف این گوشی رول شونده چیست؟

نقطه ضعف اصلی ریزر ضخامت و وزن آن است. علیرغم ارتفاع و عرض کمتر، هنوز ضخامت زیاد و 210 گرم وزن دارد اما به نظر می رسد که برای تطبیق نمایشگر و مکانیسم آن فعلا این بهترین خروجی است که موتورولا به آن رسیده است.

جالب این که صفحه نمایش را می توان در شرایط خاص طوری تنظیم کرد که به طور خودکار بزرگ شود (بدون نیاز به دوبار ضربه زدن). فرض کنید در حال تماشای یک ویدیوی YouTube هستید و گوشی را به حالت افقی تبدیل می‌کنید، سپس نمایشگر به‌طور خودکار شروع به چرخش می‌کند تا صفحه نمایش بزرگتری به شما بدهد و شما را در محتوا غرق کند.

در حالی که گوشی اصطلاحا بسته شده باشد، یک سوم نمایشگر که روی قاب پشتی قرار می‌گیرد، نویفیکیشن‌ها را نشان ‌می‌دهد و روی نمایشگر همیشه روشن تاریخ، زمان و آب‌وهوا به صفحه‌نمایش قابل دیدن خواهد بود.

البته در این حالت می‌توانید از دوربین دوگانه اصلی دستگاه به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید که جالب است و سلفی‌های با کیفیتی می‌توانید بگیرید.

در حال حاضر، موتورولا rizr یک گوشی مفهومی محسوب می‌شود و دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است. این باتری برای نمایشگر ۵ اینچی کوچک کافی به نظر می‌رسد اما در حالت بزرگ و 6.5 اینچی کافی نیست.

استحکام و دوام از دیگر نگرانی های بزرگ است. موتورولا نمونه اولیه خود را در یک قاب پلاستیکی شفاف نگه داشته است و این خود نشان می‌دهد که احتمالا هنوز برای استفاده عمومی و حتی نمایشگاهی کاملا آماده نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این گوشی کشویی موتورولا برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)