حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی با جک ۳.۵ میلی متری صدا و دوربین رزلوشن بالاتر عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | سونی، شایعات

پرچمدار ۲۰۲۳ سونی احتمالا با نام Xperia I V معرفی خواهد شد. اگر ترند تولید موبایل‌های جدید را بررسی کنید و تصمیمات سونی را ببینید، مشخص است که ژاپنی‌ها اصلا به آن چه که دیگران انجام می‌دهند نگاه نمی‌کنند یا شاید اهمیتی برای آن‌ها ندارد. گاهی اوقات این سیستم برای کاربر جذاب است. مثلا به همین دلیل است که احتمالا اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی با جک ۳.۵ میلی متری صدا عرضه خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که این دستگاه با دوربین رزلوشن بالاتر همراه خواهد شد، اما شاید نه آنجایی که باید!

اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی

سونی یکی از معدود برندهایی است که هنوز قابلیت‌های قدیمی گوشی‌های هوشمند مانند جک 3.5 میلی‌متری هدفون و ارتقا حافظه داخلی از طریق مموری کارت microSD را در پرچمداران خود زنده نگه داشته است. به نظر می‌رسد سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ نیز این ویژگی‌ها را از نسل قبلی خود به ارث می‌برد و چند به‌روزرسانی بیشتر هم دریافت خواهد کرد.

رندرهای باکیفیت Xperia 1 V چند روز پیش منتشر شد و از طریق آن‌ها می‌توان متوجه شد که طراحی پرچمدار ۲۰۲۳ سونی با پرچمدار ۲۰۲۲ آن‌ها تفاوت زیادی نخواهد داشت. به این صورت که این گوشی از همان طراحی جعبه‌ای با صفحه نمایش تخت 6.5 اینچی بهره می برد.

سونی تغییر کوچکی در طراحی قاب پشتی ایجاد می‌کند و فلش دوربین را به داخل جزیره دوربین سه‌گانه می‌برد.

اکسپریا ۱ مارک ۵

اکسپریا ۱ مارک ۵

صحبت از دوربین شد و باید گفت که سونی در نهایت ممکن است از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کند اما دوربین زاویه دید عریض از ۱۲ مگاپیکسل سال گذشته به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا خواهد داشت. دوربین سوم که با لنز تله همراه است همان رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی سال گذشته را خواهد داشت. دوربین سلفی که در حاشیه بالای نمایشگر قرار دارد هم ۱۲ مگاپیکسلی است.

برند زایس در رندرها دیده نمی شود. هنوز مشخص نیست که همکاری سونی و زایس در اکسپریا ۱ مارک ۵ ادامه دارد یا خیر اما دلیل خاصی برای قطع همکاری دیده نمی‌شود.

در بخش‌های دیگر، رندرها جک 3.5 میلی‌متری هدفون و دکمه قفل یکپارچه با حسگر اثر انگشت را نشان می‌دهند. یک درگاه USB-C در پایین، در کنار سینی سیم‌کارت وجود دارد.

سونی احتمالا Xperia 1 V را به تراشه Snapdragon 8 Gen 2 مجهز خواهد کرد. شایعات همچنین حاکی از آن است که این دستگاه می تواند 16 گیگابایت رم داشته باشد که نسبت به 12 گیگابایت سال گذشته، افزایش یافته است.

در مورد تاریخ معرفی اما این شرکت چیزی را به طور رسمی اعلام نکرده است. شایعات حاکی از احتمال معرفی پرچمدار ۲۰۲۳ سونی تا اوایل اسفند ۱۴۰۱ و عرضه به بازار تا اواخر بهار ۱۴۰۲ هستند.

نظر شما چیست؟ منتظر اکسپریا ۱ مارک ۵ هستید؟ کدام ویژگی آن برای شما جذاب تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

سونی هم عالمی داره، دمش گرم

Mahdi

همیشه دوست داشتم یه پرچمدار سونی رو امتحان کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)