حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Helio G36 رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | مدیاتک

مدیاتک یک چیپست اقتصادی جدید را معرفی کرده که برای گوشی‌های متمرکز بر عملکرد و قیمت پایین هدف‌گذاری شده است. جدیدترین پردازنده شرکت نیمه هادی تایوانی جانشین Helio G35 می‌شود. کلاک تراشه جدید مدیاتک Helio G36 حدودا ۱۰۰ مگاهرتز کمتر از Helio G37 است و جدای از آن تفاوت عمده ای وجود ندارد.

تراشه مدیاتک Helio G36

مدیاتک هلیو جی ۳۶ مبتنی بر فرآیند ۱۲ نانومتری TSMC تولید می‌شود. در بخش پردازش مرکزی یا CPU دارای هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی مدل IMG PowerVR GE8320 برای این تراشه انتخاب شده است.

این چیپست دارای فناوری مرتبط با بازی مدیاتک HyperEngine 2.0 Lite است. همچنین Resource Management Engine 2.0 عملکرد پایدار را با مدیریت پویا GPU، CPU و حافظه تضمین می‌کند، در حالی که Networking Engine 2.0 پاسخ سریع‌تر و اتصال بهتر را برای خدمات بدون وقفه فراهم می‌کند.

مدیاتک هلیو جی ۳۶ از نمایشگرهای +FHD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز برای تجربه روان رابط کاربری و بازی پشتیبانی می کند. این تراشه در بخش دوربین از ۲ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی یا تک دوربین تا 50 مگاپیکسلی همراه با ویژگی های تصویربرداری مبتنی بر سخت افزار مانند جلوه های بوکه، MEMA 3DNR، کاهش نویز چند فریمی و غیره پشتیبانی می کند.

مدیاتک Helio G36 گوشی را قادر می‌سازد تا ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

در بخش اتصالات مدیاتک هلیو G36 دارای پشتیبانی دوگانه 4G VoLTE به همراه WiFi 5 دو بانده، بلوتوث 5.0 و سیستم‌های موقعیت‌یاب گالیله، GLONASS و GPS است.

انتظار داریم این تراشه در محدود گوشی‌هایی با قیمت زیر ۱۲۰ دلار استفاده شود. نظر شما درباره تراشه جدید مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

ایشالا خوب باشه ولی ۱۲ نانومتری …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)