حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازی Mario Kart 8 به پرفروش‌ترین بازی سبک مسابقه در تاریخ آمریکا تبدیل شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سرگرمی و بازی، نینتندو

با ترکیب میزان فروش نسخه اصلی بازی Mario Kart 8 در کنسول Wii U و نسخه Deluxe آن در کنسول نینتندو سوئیچ، می‌توان این بازی را پرفروش‌ترین بازی سبک ریسینگ آمریکا دانست.

محبوبیت بازی Mario Kart 8 

یکی از دلایل معروفیت نینتندو، عرضه سری بازی‌های سوپرماریو در کنسول‌هایش است؛ یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ که طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد و خود ماریو نیز از نوستالژیک‌ترین شخصیت‌های تاریخ گیم است. در مقاله‌ای از Realmicentral، بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط یکی از آژانس‌های آماری آمریکا، فروش سری Mario Kart 8 آمریکا با عبور کردن رکورد فروش بازی Mario Kart که در سال ٢٠٠٨ عرضه شد بود، توانست به پرفروش‌ترین بازی سبک مسابقه در آمریکا تبدیل شود.

در ادامه به بررسی فروش این دو بازی می‌پردازیم.

بازی Mario Kart 8 در کنسول Wii U

بازی Mario Kart 8 در پلتفرم Wii U

ابتدا از نسخه Wii U ماریو کارت ٨ شروع می‌کنیم که در سال ٢٠١۴ عرضه شد؛ به تخمین سازمان مذکور، فروش این نسخه از ماریو کارت ٨ تا آخرین روز سپتامبر ٢٠٢٠، معادل ٨.۴۵ میلیون نسخه است. نسخه Deluxe ماریو کارت ٨ هم در سال ٢٠١٧ برای پلتفرم نینتندو سوئیچ عرضه شد و به دنبال آن، تا آخرین روز سال ٢٠٢٠ توانست بیش از ٣٣.۴١ میلیون نسخه بفروشد و فروش بسیار بیشتری از دیگر نسخه خود داشته باشد. اما اگر میزان فروش هر دو نسخه را ترکیب کنیم، سری ماریو کارت ٨ به فروش بیش از ۴١.٨۶ میلیون عددی دست پیدا کند. شیوع جهانی بیماری کووید-١٩، یکی از دلایل افزایش فروش این بازی تلقی می‌شود. پیش از این نسخه اول ماریو کارت در Wii U، توانسته بود حدود ٣٧.٣٨ میلیون نسخه بفروشد.

با توجه به این فروش شگفت انگیز، می‌توان این بازی را محبوب‌ترین بازی سبک ریسینگ آمریکا دانست؛ اما همچنان فروش این بازی به پرچمداران سبک‌های دیگر، از جمله GTA V با فروش بیش از ١۴٠ میلیون نسخه‌ای یا ماینکرفت با فروش بیش از ٢٠٠ میلیون نسخه‌ای نمی‌رسد.

 

تا به حال این بازی را تجربه کرده‌اید؟ آیا Mario Kart 8 لایق این حجم از استقبال بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ولی هیچی سوپر ماریو سگا نمیشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️