حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک قابلیت مهم اندروید ۱۴ گوگل : داشتن ۲ نسخه از یک نرم افزار یا Clone کردن

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android

امروز اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۴ منتشر شد. طبیعتا کاربران علاقه‌مند به کنکاش در جدیدترین نسخه اندروید به سراغ آن می‌روند و قابلیت‌های جدیدش را کشف می‌کنند. باید گفت یک قابلیت مهم اندروید ۱۴ گوگل این است که می‌توانید ۲ نسخه از یک نرم افزار یا Clone کردن را داشته باشید.

قابلیت اندروید ۱۴ گوگل

اندروید ۱۴ می تواند به شما امکان کلون کردن برنامه‌ها و ورود همزمان با دو حساب کاربری را بدهد. این قابلیت برای برنامه‌های مالی یا شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد. شرکت‌های مختلف اندرویدی قبلا این قابلیت را ارائه می دادند، اما حالا که به صورت پیشفرض درون خود اندروید است می‌تواند در دستگاه‌های بیشتری ارائه شود.

برخی از برندهای اندرویدی ویژگی تکثیر برنامه را ارائه می دهند. آنها نام‌های متفاوت و ویژگی‌های کمی متفاوت دارند، اما اصل اصلی یکسان است: می‌توانید دو نمونه از یک برنامه داشته باشید که هر کدام یک حساب کاربری جداگانه دارند. این می تواند به شما اجازه دهد، برای مثال، با دو حساب به طور همزمان به یک شبکه اجتماعی وارد شوید.

آپدیت اندروید ۱۴

آپدیت اندروید ۱۴

حالا به نظر می رسد گوگل در حال بازی با این ایده است که عملکرد مشابهی را مستقیماً در اندروید 14 ایجاد کند. به لطف برخی کدهای کشف شده می دانیم که با روشن کردن Flag مخصوص ان در سیستم‌عامل جدید گوگل، ویژگی “Cloned Apps” در منوی تنظیمات فعال می شود.

عملکرد کلی آن بسیار شبیه به سایر نمونه‌های ارائه شده توسط دیگر برندهاست. می توانید دو نمونه از یک برنامه ایجاد کنید و با حساب های مختلف وارد هر کدام شوید.

متأسفانه از آنجایی که این یک ویژگی در حال توسعه است، بسیار محدود به نظر می‌رسد. شما باید برنامه هایی را که می خواهید کلون کنید با استفاده از ابزارهای توسعه دهنده تعریف کنید، که یک مانع بزرگ برای کاربر عمومی است. همچنین، پس از راه‌اندازی برنامه‌ها، سیستم به اندازه کافی آن‌ها را متمایز نمی‌کند. مثلا آیکون قابل تنظیم یا برچسب خاصی روی آن نمی‌زند. بنابراین ممکن است به اشتباه حساب اشتباهی را باز کنید، که آزاردهنده است.

به طور کلی، ویژگی‌هایی مانند این در مرحله پیش‌نمایش توسعه‌دهنده ارائه شده، سپس اصلاح یا حذف می‌شوند. با توجه به اینکه شواهدی از این ویژگی از اندروید 12 وجود داشته است و گوگل اکنون در حال اصلاح آن است، این نشان می دهد که می توانیم این ویژگی را در نسخه پایدار اندروید 14 مشاهده کنیم. با این حال، اکنون برای اظهار نظر قطعی خیلی زود است، بنابراین همه چیز ممکن است تغییر کند.

نظر شما چیست؟ این قابلیت برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)