حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تا ۶۰ گیگابایت از حافظه داخلی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ برای نرم افزارها و سیستم‌عامل اشغال شده است!

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

یکی از مواردی که معمولا پس از خرید موبایل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، تفاوت فضای حافظه داخلی مفید و در دسترس با اعداد اعلام شده در هنگام خرید است. معمولا این عدد بسته به مدل و میزان حافظه داخلی کمی متفاوت است. با این حال درباره Galaxy S23 شرایط کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود که تا ۶۰ گیگابایت از حافظه داخلی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ برای نرم افزارها و سیستم‌عامل اشغال شده است!

آپدیت شد: این ادعا صحیح نیست – بررسی حافظه داخلی گلکسی اس ۲۳

آیا واقعا ۶۰ گیگابایت از حافظه داخلی سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ اشغال شده است؟

 

چقدر از حافظه داخلی گلکسی اس ۲۳ آزاد است؟

اگر یکی از مدل‌های خانواده Galaxy S23 سامسونگ را در نظر دارید، ممکن است زودتر از آنچه که معمولا اتفاق می‌افتد، حافظه داخلی شما پر شود. حجم نرم افزار و سیستم‌عامل پیش فرض سامسونگ روی این دستگاه ها تا چهار برابر حجیم‌تر از دستگاهی مانند پیکسل 7 گوگل است.

با بررسی انجام شده توسط کاربرانی که به این دستگاه‌ها دسترسی دارند، تایید می شود که مجموع نرم افزارهای پیش فرض سامسونگ One UI 5.1 و سیستم عامل اندروید ۱۳ در گلکسی S23 حدود 60 گیگابایت حجم دارد.

برای مقایسه، اندروید 13 در سری پیکسل 7 تنها از حدود 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند. در حقیقت حجم ۶۰ گیگابایتی اشغال شده از فضای داخلی سری گلکسی S23 حدود دو برابر حجم ویندوز 11 است و تقریباً نیمی از فضای ذخیره سازی گوشی های 128 گیگابایتی مدل پایه گلکسی S23 را اشغال می کند.

چه چیزی باعث می‌شود رابط کاربری سامسونگ تا این حد حجیم شود؟

همانطور که انتظار دارید، اندروید با تعدادی اپلیکیشن گوگل عرضه می شود. سامسونگ برای اینکه رابط کاربری تقریبا کاملی از خود داشته باشد، این برنامه ها را برای دستگاه های خود شبیه سازی می کند. بنابراین شما دو مجموعه از برنامه‌های مشابه را دریافت می‌کنید زیرا سامسونگ طبق قرارداد متعهد شده است که برنامه‌های Google را اضافه کند.

علاوه بر این، سامسونگ تمایل دارد فضای دستگاه های خود را بفروشد. این بدان معنی است که شرکت هایی مانند فیس‌بوک یا مایکروسافت می توانند یک نقطه از تلفن شما خریداری کنند و به پارتیشن سیستم سامسونگ اضافه می شود. بدتر از آن این است که بسیاری از این برنامه ها ممکن است به شما اجازه حذف آنها را ندهند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تصمیم عقلانی به شمار می‌رود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

نقطه ضعف بزرگی محسوب میشه!
الان گوشی‌های سامسونگ کلی نرم‌افزار مایکروسافت هم بضورت پیش‌فرض دارن فقط میشه غیرفعال‌شون کرد و نمیشه حذف کرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)