حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا واقعا ۶۰ گیگابایت از حافظه داخلی سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ برای One UI 5.1 اشغال شده است؟

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

هفته گذشته برای شما نوشتیم که تا ۶۰ گیگابایت از حافظه داخلی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ برای نرم افزارها و سیستم‌عامل اشغال شده است! این ادعا با توجه به حافظه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ معمولی در نسخه پایه، یا حتی مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی این خانواده پرچمدار می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما آیا واقعا ۶۰ گیگابایت از حافظه داخلی سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ برای One UI 5.1 اشغال شده است؟

چقدر از حافظه داخلی سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ در حالت پیش‌فرض، اشغال شده است؟

سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked 2023 رونمایی شدند. همراه با گوشی‌های جدید این شرکت، رابط کاربری بهبودیافته One UI 5.1 نیز برای اولین بار معرفی شد. با این حال خبری درباره آن، همه را شگفت زده کرده است. ادعا می شود که One UI 5.1 به دلیل نرم‌افزارهای از پیش نصب شده تا ۶۰ گیگابایت از حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کند.

تولیدکننده‌های اندرویدی معمولا مقداری فضای ذخیره‌سازی را برای برنامه‌های سیستم رزرو می‌کنند که کاربر نمی‌تواند آن‌ها را حذف کند. این از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است.

البته با بررسی‌های بیشتر مشخص شده که در مورد سری گلکسی اس ۲۳ فضای ذخیره سازی شده برای مصارف سیستم به ۶۰ گیگابایت نمی رسد.

به صورت خلاصه باید گفت که سامسونگ تفاوت بین عنوان تجاری و عملی “بایت” را در گزارش میزان اشغال فضای حافظه داخلی، تحت بخش System اعلام می‌کند.

منظور از عنوان تجاری و عملی “بایت” این است که در واقع و استفاده عملی هر ۱ کیلوبایت برابر ۱۰۲۴ بایت است اما در عنوان تجاری هر کیلوبایت معادل ۱۰۰۰ بایت است.

همین تفاوت سبب می شود مثلا یک حافظه داخلی با عنوان تجاری ۵۱۲ گیگابایت در عمل ۴۷۶ گیگابایت باشد. در حقیقت یک اختلاف ۳۶ گیگابایتی وجود دارد.

یا یک حافظه داخلی با عنوان تجاری ۱۲۸ گیگابایتی در عمل ۱۱۹ گیگابایت است. اینجا هم یک اختلاف ۹ گیگابایتی وجود دارد.

حال به داده‌های زیر توجه کنید:

۱- گلکسی اس ۲۲ اولترا مدل ۱۲۸ گیگابایتی با حدود ۲۶ گیگابایت رزرو در بخش سیستم گزارش می ‌شود. با کاستن ۹ گیگابایت اختلاف بین عنوان تجاری و عملی “بایت” از این عدد به ۱۷ گیگابایت حافظه داخلی اشغال شده برای سیستم و نرم افزارهای پیش فرض می‌رسیم.

۲- گلکسی اس ۲۳ اولترا مدل ۵۱۲ گیگابایت با حدود ۵۵ گیگابایت رزرو در بخش سیستم گزارش می‌شود. با کاستن ۳۶ گیگابایت اختلاف بین عنوان تجاری و عملی “بایت” از این عدد به ۱۹ گیگابایت حافظه داخلی اشغال شده برای سیستم و نرم افزارهای پیش فرض می‌رسیم.

به این ترتیب اختلاف فضای داخلی اشغال شده برای رابط کاربری One UI 5.1 با One UI 5.1 به تنها ۲ گیگابایت می‌رسد.

در نتیجه اگر مایل به خرید گلکسی اس ۲۳ هستید باید بدانید که آن گزارش قبلی صحیح نبوده است. با این حال بهتر می‌شود که سامسونگ از نصب نرم افزارهای موازی و تکراری خود، گوگل، مایکروسافت و غیره خودداری کند تا حتی همین حافظه حداقلی هم کمتر شود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سامسونگ رو جون به جونش کنی بازم سامسونگه 😂😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)