حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 17 برای کدام آیفون ها ارائه نمی شود

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، اپل، شایعات

هر نسل آپدیتی که ارائه می‌شود، چند دستگاه دیگر به‌روز نشده و از دایره پشتیبانی شرکت خارج می‌شوند. البته با توقف عرضه آپدیت سیستم‌عاملی، هنوز تا مدتی آپدیت امنیتی عرضه می‌شود اما به هر حال هر دستگاه در ایستگاه یکی از سیستم‌عامل‌ها از قطار پشتیبانی خارج می‌شود. امشب می‌خواهیم ببینیم که آپدیت iOS 17 برای کدام آیفون ها ارائه نمی شود. آپدیتی که احتمالا ابتدای پاییز ۱۴۰۲ به صورت نهایی و رسمی ارائه خواهد شد.

آپدیت iOS 17

سیاست آپدیت طولانی مدت اپل برای خیلی از کاربران جذاب است. هر چند که دریافت یک آپدیت جدید در دنیای اپل (یا شاید هر اکوسیستم دیگری) لزوما به معنی دریافت تمام قابلیت‌های جدید نیست و در نسل‌های آخر شاید بیشتر نقش یک آپدیت امنیتی را ایفا می کند اما به هر حال دلگرم کننده‌تر از خیلی برندهای اندرویدی است.

اپل به صورت میانگین ۵ آپدیت اساسی سیستم عامل را برای آیفون‌های خود عرضه می‌کند. البته سال‌هایی هم بوده که این پشتیبانی بیشتر شده است.

سال گذشته و با ارائه آپدیت iOS 16 این آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بودند که از قطار آپدیت پیاده شدند. این‌ها پرچمدارهای سال ۲۰۱۶ اپل بودند.

آیفون X و آیفون ۸ پلاس

آیفون X و آیفون ۸ پلاس

وقتی به سال ۲۰۱۷ می‌رسیم برای خیلی کاربران سخت است که قبول کنند آیفون X و سری آیفون ۸ همزمان با هم معرفی شدند اما خب همینطور بود، با هم معرفی شدند!

طراحی جدید آیفون‌ها که تقریبا یکی از بزرگترین تغییرات طراحی در سابقه اپل به شمار می‌رود با iPhone Xی ارائه شد که قیمت حداقلی ۱۰۰۰ دلاری هم داشت و این خودش یک شوک بود.

با این حال اپل برای اولین آیفون با نمایشگر OLED کم‌حاشیه، طراحی جدید دوربین، شاسی استیل ضدزنگ، تشخیص چهره ۳ بعدی و دوربین‌های با طراحی جدید این عدد را می‌طلبید و وقتی شما آن را در دست داشتید کاملا مشخص بود که نسل جدید آیفون را دارید. نسلی که هنوز هم اصطلاحا “آبرو دارد” و خرید و فروش می‌شود.

اپل احتمالا امکان دانلود برنامه از فروشگاه شخص ثالث را در iOS 17 فراهم می‌کند

با این حال سال ۲۰۲۳ برای آیفون‌های ۲۰۱۷ خیلی سال خوش‌خبری نیست. آپدیت iOS 17 برای آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس ارائه نخواهد شد. البته این یک اطلاعیه رسمی از سوی اپل نیست اما درصد صحت آن بالاست. این دستگاه‌ها در حال حاضر به روزترین آپدیت سیستم‌عامل یعنی iOS 16.3 را دریافت کرده اند اما احتمالا روی همین iOS 16 بازنشسته خواهند شد.

شما از این محصولات دستگاهی داشتید؟ نظر شما درباره عملکرد اپل در ارائه آپدیت چیست؟

اولین گزارش درباره iOS 17 اپل با سرنخ‌هایی از سری آیفون ۱۵ منتشر شد

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

متاسفانه شیایومی که در MIUI 14 موفق نبود تا اینجای کار
ای کاش رام چین نصب میکردیم ببینم چطوری هاست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)