حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین گزارش درباره iOS 17 اپل با سرنخ‌هایی از سری آیفون ۱۵ منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

مدت زیادی است که سیستم‌عامل‌های موبایلی دیگر ظاهر آن‌چنان متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی خود ارائه نمی‌کنند. هر چند که اندروید با ارائه متریال-یو کمی خود را به روز کرد اما iOS هنوز همان است. اولین گزارش درباره iOS 17 اپل منتشر شده و به نظر می‌رسد که همین روال در سال ۲۰۲۳ هم ادامه دار خواهد بود.

آپدیت iOS 17 اپل

اپل به تازگی آپدیت iOS 16.3 را منتشر کرده است و شامل بهینه‌سازی‌هایی برای مدل‌های مختلف آیفون است. این آپدیت اصلاحی روی iOS 16 انجام می‌شود که تایستان امسال معرفی و در پاییز با خانواده آیفون 14 عرضه شد. سال آینده iOS 17 همراه با سری آیفون 15 و به احتمال زیاد اواخر تابستان منتشر خواهد شد و امروز گزارش جدیدی در مورد آن اطلاعاتی ارائه می کند.

به گفته این منبع، که در گذشته در موارد مرتبط با اپل قابل اعتماد بوده است، آپدیت iOS 17 تغییرات بصری بزرگی را ارائه نخواهد کرد. در واقع، تقریباً باید انتظار داشته باشید که ظاهر آن شبیه به iOS 16 باشد. در عوض، تمرکز آپدین بعدی اپل روی افزایش پایداری و کارایی و پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی Reality Pro AR/VR اپل خواهد بود.

جزئیات بیشتر درباره هدست Reality Pro اپل منتشر شد

برای این منظور سیستم‌عامل iOS 17 یک برنامه جدید و اختصاصی برای هدست مذکور ارائه خواهد کرد. ظاهرا این یک برنامه مشابه برنامه Watch است، اما با “ویژگی های قابل توجه بیشتر”. به نظر می رسد برنامه Home در iOS 17 اصلاح با “تغییرات عمده” همراه با “ترفندهای” جزئی تر برای Find My به روز خواهد شد.

علاوه بر این، طبق گزارش ها جابه‌جا شدن درون منوهای برنامه Music تغییراتی را تجربه خواهد کرد. برنامه Mail «کمی» ساده‌تر می‌شود و نرم افزارهای Reminders و Files بهبود می‌یابند، اگرچه گفته نشده که چگونه. ظاهراً باید منتظر تغییرات جزئی در برنامه های تناسب اندام (Fitness) و کیف پول (Wallet) نیز باشید که مورد آخر ممکن است به Apple Pay متصل شود.

شاید تمام اعضای خانواده آیفون ۱۵ با جزیره هوشمند عرضه شده و ناچ را کنار بگذارند

به نظر می رسد آپدیت iOS 17 برای اجرا بر روی ۶ دستگاه دارای Dynamic Island یا جزیره دینامیک ساخته شده است که دو مورد از آنها آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هستند. بنابراین به نظر می رسد که هر چهار مدل آینده آیفون 15 دارای جزیره دینامیک خواهند بود و در نهایت این ناچ را کنار گذاشتند.

با توجه به بخش‌های دیگر کد iOS 17، هر چهار آیفون آینده دارای پورت USB-C خواهند بود، اما تنها دو آیفون از سرعت USB 3.2 پشتیبانی می‌کنند. احتمالاً این دو دستگاه همان Pro و Pro Max (یا اولترا) باشند. گوشی‌های غیر پرو با سرعتی مشابه سرعتی که در حال حاضر از طریق لایتنینگ ارائه می‌کنند، ارائه خواهند شد.

در نهایت، گفته می‌شود که آیفون 15 پرو مکس (یا اولترا) با نرم‌افزار پردازش تصویر «پیشرفته‌تر» در مقایسه با آیفون 15 پرو، و سیستم خنک‌کننده بهتر که احتمالاً حداقل تا حدی به دلیل بزرگ‌تر بودن گوشی امکان‌پذیر است، ارائه می‌شود.

نظر شما چیست؟ منتظر آپدیت iOS 17 هستید؟ چه انتظاری از آن دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)