حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی P60 از سنسور دوربین IMX789 + IMX888 با دریچه دیافراگم متغیر استفاده خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، هواوی

کمپانی هواوی درنظر دارد گوشی هوشمند پرچمدار آینده خود تحت سری P60 را در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رونمایی کند. حال، طبق یک شایعه جدید، گفته می‌شود که هواوی P60 از ترکیب سنسور دوربین IMX789 + IMX888 به‌همراه دریچه دیافراگم متغیر استفاده خواهد کرد. همچنین حسگر تصویر دوم، درحقیقت همان سنسور بکار رفته در گوشی OnePlus 9 Pro به‌عنوان پرچمدار دو سال پیش این شرکت است.

سنسور دوربین هواوی P60

با توجه به گفته‌های افشاگر مشهور، DigitalChatStation، سری Huawei P60 از ترکیبی از سنسورهای IMX789 + IMX888 سونی در دوربین خود استفاده می‌کند. همچنین فناوری دیافراگم متغیر میت 50 پرو نیز به سری بعدی گوشی‌های این شرکت راه خواهند یافت.

جزئیات بیشتر نشان می‌دهد که این سنسورها درواقع از رزولوشن 50 مگاپیکسلی بهره برده و سایز پیکسل 1.12µm در ابعاد سنسور 1/1.43 اینچی را ارائه می‌دهند.

Digital Chat Station همچنین به‌طور مبهم اشاره می‌کند که بزرگترین لنز دایره‌ای در ماژول دوربین P60 جدید، متعلق‌به سنسور اصلی است که با توجه به بریدگی مربع کوچک‌تر در کنار آن، می‌توان با یک لنز زوم پریسکوپی همراه شود.

سنسور دوربین هواوی P60

سنسور دوربین هواوی P60

قبل از اینکه به فناوری دیافراگم متغیر بپردازیم، لازم‌به‌ذکر است که سنسور IMX789 در OnePlus 9 Pro استفاده شده است. طبق مشخصات، رزولوشن پیش‌فرض این سنسور 52 مگاپیکسلی است، اما وان‌پلاس برای پشتیبانی از سیستم تصویربرداری خود، آن را به 48 مگاپیکسل کاهش داد. از سوی دیگر، گفته می‌شود که هواوی نیز از همین ترفند در گوشی پرچمدار پی 60 خود استفاده خواهد کرد.

فناوری دوربین با دریچه دیافراگم متغیر هواوی دارای سیستم شش تیغه‌ای است که مطابق با نیاز تصویر به نور، بسته و باز می‌شود. این فناوری همچنین 10 توقف دیافراگم را ارائه می‌دهد و تنظیمات دیافراگم را به‌طور خودکار تغییر می‌دهد. دریچه دیافراگم متغیر همچنین کیفیت تصویر، رنگ‌ها، نور و تاری پس‌زمینه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این فناوری برای اولین بار در میت 50 پرو استفاده شد اما گفته می‌شود در سری پی 60 نیز بکار گرفته خواهد شد.

نظر شما درباره ترکیب سنسور دوربین گوشی پرچمدار هواوی P60 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

وان پلاس 10, پرو هم همین سنسور رو داره imx789

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی