حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ تاشو ایسوس Zenbook 17 Fold OLED با قیمت 3499 دلار عرضه می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ایسوس، لپ‌تاپ

ایسوس سرانجام اطلاعات رسمی قیمت و دسترسی اولین لپ تاپ تاشو خود، Zenbook 17 Fold OLED، را اعلام کرد. این لپ‌تاپ که یکی از اولین رایانه‌های شخصی تاشو در بازار است، در سه‌ماهه چهارم سال جاری در سطح جهانی عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز از 3499 دلار آغاز می‌شود. لازم‌به‌ذکر است که این دستگاه اولین بار در نمایشگاه CES 2022 در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد.

لپ تاپ تاشو ایسوس Zenbook 17 Fold OLED

همان‌طور که گفته شد، قیمت 3499 دلاری لپ‌تاپ جدید ایسوس اصلا ارزان نبوده و با این مقدار تقریبا می‌توان دو گوشی تاشو گلکسی زد فولد 4 سامسونگ را خریداری کرد. البته جذابیت اصلی این دستگاه، نمایشگر آن است که یک پنل 17.3 اینچی OLED با وضوح 2560 در 1920 و نسبت‌تصویر 4:3 را ارائه می‌دهد. هنگامی‌که نمایشگر را تا می‌کنید، دو نیمه 12.5 اینچی با نسبت‌تصویر 3:2 و رزولوشن 1920 در 1280 دریافت می‌کنید که موارد استفاده مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.

لپ تاپ تاشو ایسوس Zenbook 17 Fold OLED

لپ تاپ تاشو ایسوس Zenbook 17 Fold OLED

حالت لپ‌تاپ به شما امکان می‌دهد از نیمه بالایی صفحه به‌عنوان یک نمایشگر معمولی و از نیمه پایینی نیز به‌عنوان کیبورد استفاده کنید. همچنین یک کیبورد فیزیکی نیز وجود دارد که می‌توانید برای تجربه راحت‌تر به نیمه پایین دستگاه وصل کنید؛ درحالی‌که حالت دسکتاپ به شما امکان می‌دهد از تمام صفحه استفاده کنید. با اتصال کیبورد ازطریق بلوتوث، حالت Extended یکی از انواع حالات این لپ‌تاپ است که در آن نمایشگر به‌صورت عمودی و تا حدی تا شده است، بنابراین شما دارای سطح صفحه‌نمایش عمودی بیشتری خواهید بود. همچنین می‌توانید از این دستگاه در حالت تبلت و حالت خواننده نیز استفاده کنید، جایی که می‌توان Zenbook 17 Fold OLED را مانند یک کتاب در دست گرفت.

لپ تاپ تاشو ایسوس Zenbook 17 Fold OLED

لپ تاپ تاشو ایسوس Zenbook 17 Fold OLED

کیبوردی که در بالا به آن اشاره کردیم نیز بخش بزرگی از طراحی این لپ‌تاپ است. Zenbook 17 Fold OLED برای اتصال مغناطیسی به نیمه پایینی نمایشگر یا استفاده بی‌سیم ازطریق بلوتوث طراحی شده است تا صفحه‌نمایش 17.3 اینچی کامل را داشته باشید. ایسوس درواقع ادعا می‌کند که این بهترین کیبورد یک لپ‌تاپ تاکنون است، با فاصله کلید 19.05 میلی‌متر و حرکت کلید 1.4 میلی‌متر، بنابراین تایپ کردن با آن بسیار راحت است.

قدرت این دستگاه توسط یک پردازنده Intel Core i7-1250U تأمین می‌شود که از سری U9 اینتل نشأت می‌گیرد و برای دستگاه‌های بسیار نازک مانند این لپ‌تاپ توسعه یافته است. بله، این یک دستگاه بسیار نازک است و تنها 8.7 میلی‌متر درهنگام باز شدن ضخامت دارد. شما همچنین 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD دریافت می‌کنید، بنابراین برای جبران قیمت، مشخصات نسبتاً بالایی برای این دستگاه درنظر گرفته شده است. شما همچنین یک باتری بسیار بزرگ 75Whr را دریافت می‌کنید که با توجه به پردازنده کم‌مصرف، عمر باتری بسیار خوبی را برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

ایسوس در طراحی لپ‌تاپ جدید خود، تفکر زیادی کرده است. Asus Zenbook 17 Fold OLED با وزن 1.5 کیلوگرم (3.3 پوند) به‌تنهایی و 1.8 کیلوگرم (3.97 پوند) با کیبورد عرضه می‌شود، بنابراین هنوز همه‌چیز قابل‌حمل است. این لپ‌تاپ توسط یک شاسی آلیاژ منیزیم احاطه شده که برای لپ‌تاپ‌های نازک و سبک، بسیار رایج است. همچنین یک صفحه شیشه‌ای در بیرون با مونوگرام ایسوس حکاکی شده است و یک پوشش چرمی دور لولای دستگاه نیز قرار دارد. لولایی که طراحی تاشو را امکان‌پذیر می‌کند نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان بادوام باشد و ایسوس 30000 چرخه باز و بسته را آزمایش کرده که برای پنج سال کارکرد این دستگاه کافی است، با فرض اینکه لپ‌تاپ را 15 بار در روز باز و بسته کنید.

در مورد پورت‌ها، نازکی دستگاه چیزی را که می‌توانید دریافت کنید، محدود کرده است؛ اما با دو پورت Thunderbolt 4، می‌توانید تقریباً هر چیزی را با استفاده از داک Thunderbolt متصل کنید و در هر حالتی که از لپ‌تاپ استفاده کنید، حداقل یک پورت قابل‌دسترسی خواهید داشت. علاوه‌بر این، جک هدفون نیز برای این لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است که نمی‌توان آن را در سایر لپ‌تاپ‌های تاشوها مانند Lenovo ThinkPad X1 Fold یافت.

برای برخی احتمالاً توجیه قیمت 3499 دلاری بر اساس مشخصات این دستگاه، کمی است؛ به‌خصوص زمانی که بهترین لپ‌تاپ‌های موجود امروزی می‌توانند با هزینه بسیار کمتر و قدرت بسیار بیشتری در دسترس باشند. اما وقتی صحبت از تاشوها به‌میان می‌آید، ایسوس با Zenbook 17 Fold OLED راه جدیدی را باز می‌کند و این برچسب قیمت با توجه به مشخصات سطح بالا، با سایر لپ‌تاپ‌های تاشو مطابقت دارد. به‌عنوان‌مثال، ThinkPad X1 Fold از 2499 دلار شروع شد، اما این قیمت برای مدلی با پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت SSD است. ایسوس اعلام می‌کند که لپ‌تاپ جدید خود در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی به‌صورت رسمی عرضه می‌شود.

نظر شما پیرامون لپ تاپ تاشو ایسوس Zenbook 17 Fold OLED چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی