حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست اپل از سامسونگ برای استفاده از فناوری پیشرفته‌تر در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سامسونگ، نمایشگر

به گزارش رسانه کره‌ای The Elec، اپل به‌تازگی از سامسونگ به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی نمایشگر آیفون 14 پرو درخواست کرده است که از روش تولید پیشرفته‌تری استفاده کند تا پنل این گوشی‌ها را در برابر آسیب احتمالی و کاهش کیفیت تصویر محافظت کند.

استفاده از فناوری پیشرفته‌تر سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اولین گوشی‌ها در خانواده اپل هستند که برخلاف سایر آیفون‌ها که از ناچ صفحه بهره می‌برند، به سوراخ نمایشگر کپسولی مجهز شده‌اند. حال در گزارش جدید نشریه کره‌ای آمده که اپل از سامسونگ خواسته است که از تجهیزات جوهرافشان اضافی در تولید نمایشگرهای رده‌بالای آیفون برای ایجاد سوراخ صفحه و حفظ پنل OLED اطراف آن استفاده کند.

برای ایجاد این نمایشگر، سامسونگ باید سوراخ صفحه را مستقیماً در پنل OLED ایجاد کند، اما انجام چنین کاری به این معناست که این احتمال وجود دارد که پیکسل‌ها و پنل اطراف سوراخ صفحه آسیب ببینند و در این صورت در معرض صدمات جدی قرار بگیرند. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض احتمالی رطوبت و اکسیژن، این گزارش می‌گوید که سامسونگ سدی ساخته است که سوراخ کپسولی‌شکل را از پیکسل‌های اطراف آن جدا می‌کند.

در این گزارش آمده است:

     «این به دلیل اولین سوراخ نمایشگر اعمال‌شده در سری آیفون 14 پرو است. برای ایجاد سوراخ برای لنز دوربین سلفی و سایر سنسورها در بالای نمایشگر OLED، باید یک سوراخ ایجاد شود. بااین‌حال، اگر محفظه لایه نازک آسیب ببیند، پنل OLED در معرض رطوبت و اکسیژن قرار می‌گیرد و طول عمر محصول به‌شدت کاهش می‌یابد.

     به‌همین‌دلیل، سامسونگ دیسپلی از تجهیزات جوهرافشان برای ساختن سدی استفاده کرده است که پس از ساختن کپسوله نازک و الکترودهای لمسی در پنل OLED سری آیفون 14 پرو، سوراخ آن را از بقیه قسمت‌های نمایشگر جدا می‌کند که برای صاف کردن نواحی با ارتفاعات ناهموار به‌کار می‌رود. سامسونگ دیسپلی توانسته این فرآیند را با استفاده از لیزر به‌جای تجهیزات جوهرافشان انجام دهد، اما گفته می‌شود اپل روش جوهر افشان را ترجیح داده است.»

استفاده از فناوری پیشرفته‌تر سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

استفاده از فناوری پیشرفته‌تر سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

سامسونگ تجربه زیادی در تولید نمایشگرها ازجمله پنل‌هایی با سوراخ صفحه دارد. اکثر مدل‌های گوشی‌های هوشمند این شرکت دارای سوراخ تکی نمایشگر هستند که دوربین جلو را در خود جای داده است. بااین‌حال، این گزارش حاکی از آن است که اپل در تولید نمایشگرهای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دقت بیشتری به خرج داده تا اطمینان حاصل کند که بریدگی با پیکسل‌های اطراف تداخل نداشته و کیفیت تصویر را کاهش نمی‌دهد.

Elec می‌گوید LG Display، دیگر تأمین‌کننده نمایشگر اپل، نیز از همین روش برای دسته‌ای از پنل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده کرده است. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای ناچ صفحه مشابه آیفون‌های قبلی هستند، اما گفته می‌شود با معرفی سری آیفون 15، مدل‌های استاندارد و پلاس نیز به طراحی Dynamic Island مانند مدل‌های پرو مجهز خواهند شد.

نظر شما درباره درخواست اپل برای استفاده از فناوری پیشرفته‌تر سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی