حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل Xiaomi فلسفه نمایشگر منحنی شیائومی 13 پرو را توضیح می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، شیائومی

شیائومی اخیراً گوشی‌های هوشمند سری Xiaomi 13 خود را معرفی کرده است که شامل دو مدل شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو می‌شود. درحالی‌که هر دو دستگاه دارای مشخصات جذابی هستند، بحث‌هایی در مورد انتخاب نوع پنل نمایشگر برای Xiaomi 13 Pro وجود دارد. درحالی‌که شیائومی 13 دارای صفحه‌نمایش تخت است، شیائومی 13 پرو از پنل منحنی بهره می‌برد که برخی تاکنون این انتخاب را زیر سؤال برده‌اند. به‌تازگی اما، Lei Jun، مدیرعامل شرکت، فلسفه استفاده از نمایشگر منحنی در گوشی شیائومی 13 پرو را توضیح داده است.

فلسفه نمایشگر منحنی شیائومی 13 پرو

به‌گفته‌ی Lei Jun، تصمیم به استفاده از پنل منحنی خمیده در شیائومی 13 پرو به این دلیل بوده است که صفحه‌نمایش تخت باعث ضخامت بیش از حد گوشی می‌شد. وی اظهار داشت که صفحه‌نمایش تخت باعث می‌شود پرچمدار این شرکت «بیش از حد ضخیم» باشد و «شما آن را دوست نخواهید داشت». درحالی‌که لی جون مشخص نکرد که یک صفحه‌نمایش تخت چه تأثیری بر ضخامت گوشی خواهد گذاشت، ممکن است منظور او حس در دسترس گرفتن گوشی باشد تا ضخامت فیزیکی واقعی دستگاه؛ چراکه شیائومی 13 از نمایشگر تخت بهره برده اما ضخامت کمتری نسبت‌به نسخه پرو دارد. بااین‌حال، با وجود استفاده از لبه‌ی تخت در مدل استاندارد، ارگونومی و حس در دست گرفتن آن احتمالا ضعیف‌تر از شیائومی 13 پرو خواهد بود.

فلسفه نمایشگر منحنی شیائومی 13 پرو

فلسفه نمایشگر منحنی شیائومی 13 پرو

ازنظر مشخصات، شیائومی 13 پرو دارای صفحه‌نمایش 6.73 اینچی E6 سامسونگ با رزولوشن 2K، حداکثر روشنایی 1900 نیت، پشتیبانی از +HDR10، عمق رنگ 10 بیتی و رفرش‌ریت متغیر 1-120 هرتز است. همچنین این نمایشگر از پنل حرفه‌ای با JNCD تقریباً 0.21 و Delta E تقریباً 0.28 بهره می‌برد. همان‌طور که گفته شد، ازنظر ضخامت، شیائومی 13 پرو به‌طورکلی ضخیم‌تر از شیائومی 13 است (8.4 میلی‌متر دربرابر 8 میلی‌متر). عوامل زیادی می‌تواند بر ضخامت گوشی تأثیر بگذارند، ازجمله ظرفیت باتری و اندازه حسگر تصویرهای دوربین.

به‌طورکلی، انتخاب استفاده از صفحه‌نمایش خمیده در 13 پرو احتمالاً برای حفظ طراحی باریک این گوشی پرچمدار انجام شده است. درحالی‌که برخی ممکن است استفاده از یک صفحه‌نمایش تخت را ترجیح دهند، نمایشگر خمیده در 13 پرو ظاهر و احساس منحصربه‌فرد و ممتازی را ارائه می‌دهد. درنهایت، انتخاب بین صفحه منحنی یا تخت یک اولویت شخصی است و به نیازها و ترجیحات کاربر بستگی دارد.

نظر شما درباره فلسفه نمایشگر منحنی شیائومی 13 پرو از دید مدیرعامل این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی