حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین پیکسل 8 گوگل ممکن است به سنسور ISOCELL GN2 با HDR پیشرفته مجهز شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، شایعات، گوگل

جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سری Pixel گوگل شامل دو عضو پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، چندین پیشرفت را نسبت‌به سری پیکسل 6 به‌ارمغان آورده‌اند. این گوشی‌ها دارای تراشه جدیدتر و قدرتمندتر Tensor G2، نمایشگر روشن‌تر و دوربین‌های بهبودیافته هستند. بااین‌حال، هر دو دستگاه کماکان از حسگر تصویر 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ برای لنز اصلی دوربین خود همانند مدل‌های سال گذشته استفاده می‌کنند. این موضوع اما ممکن است با سری پیکسل 8 سال آینده تغییر کند؛ چراکه براساس جدیدترین اطلاعات فاش‌شده، گوگل به‌دنبال استفاده از سنسور دوربین بزرگ‌تر ISOCELL GN2 سامسونگ با فناوری HDR پیشرفته برای پرچمداران آینده خود است.

دوربین پیکسل 8 گوگل

توسعه‌دهنده Kuba Wojciechowski به‌تازگی رشته کدهای جدیدی را در برنامه Google Camera Go مشاهده کرده است که نشان می‌دهد گوگل درحال کار روی ارائه پشتیبانی از HDR به این برنامه است. این ویژگی به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا نوردهی‌های مختلف را به‌طور همزمان ثبت کنند و زمان ثبت سریع‌تر و کاهش احتمال تار شدن عکس به‌دلیل ناهماهنگی قاب‌های ناشی از حرکت را کاهش دهد.

اما این ویژگی در Pixel 7 و Pixel 7 Pro در دسترس نخواهد بود، زیرا سنسور ISOCELL GN1 در این مدل‌ها از HDR متناوب پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین، می‌توان تصور کرد که گوگل درحال آماده‌سازی این ویژگی برای پرچمداران نسل بعدی خود است که می‌تواند دارای سنسور جدیدی باشد که از HDR متناوب پشتیبانی می‌کند. Wojciechowski همچنین اضافه می‌کند که سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ دارای پشتیبانی از این حالت HDR بوده و گوگل می‌تواند آن را روی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو ارائه کند. اما ازآنجایی‌که تقریباً یک سال با معرفی سری پیکسل 8 فاصله داریم، نمی‌توانیم این موضوع را از هم‌اکنون تأیید کنیم.

HDR بهبودیافته در دوربین پیکسل 8 گوگل

HDR بهبودیافته در دوربین پیکسل 8 گوگل

برنامه Google Camera Go علاوه‌بر رشته‌هایی در رابطه با پشتیبانی از HDR، اشاره‌هایی به «TangorPro» دارد که ظاهراً نام رمز نسخه «Pro» تبلت آینده پیکسل است. Wojciechowski اولین بار چند ماه پیش در اندروید 13 QPR1 Beta 1 اشاره‌هایی به «TangorPro» کرد و افشاگری جدید وجود آن را بار دیگر تأیید می‌کند. متأسفانه، درحال‌حاضر جزئیات بیشتری در مورد این تبلت دراختیار نداریم.

نظر شما درباره HDR بهبودیافته دوربین پیکسل 8 گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی