حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro با نمایشگر اولد و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رویت شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تبلت، شیائومی

بازار تبلت‌ها یکی از حساس‌ترین و خاص‌ترین بازارهای محصولات در جهان است. شیائومی نیز از جمله تولید کنندگان تبلت‌ها محسوب می‌شود که البته مدتی تبلت خاصی عرضه نکرد. گویا حالا بعد از Mi Pad 5، تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro با نمایشگر اولد و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رویت شده است. با ترنجی همراه باشید.

تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro با نمایشگر اولد و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه می‌شود

شرکت چینی شیائومی در بازار تبلت‌ها وضعیتی ثابت نداشته است. پس از عرضه شیائومی Mi Pad 4 در سال ۲۰۱۸، این شرکت تا سال ۲۰۲۱ هیچ تبلت دیگری را عرضه نکرد، این را باید یک تاخیر ۳ ساله دانست. با این حال، در آگوست سال گذشته، این شرکت شیائومی Mi Pad 5 را عرضه کرد و جانشین آن را در سال آینده عرضه می‌کند. قبل از عرضه Mi Pad 5 شیائومی، شیائومی روی تبلت‌های میان رده تمرکز می‌کرد.

با این حال، با سری Mi Pad 5، این شرکت برخی از ویژگی‌های پرچمدارها را اضافه کرد. اکنون، به نظر می‌رسد که یک تبلت سطح پایه در سری شیائومی پد ۶ نیز وجود خواهد داشت. در ماه می، این تبلت در پایگاه داده گواهی EEC ظاهر شد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که این سری تبلت دارای چهار مدل خواهد بود. شماره شناسایی این مدل‌ها L81، L81A، L82 و L83 هستند که احتمالا باید با Xiaomi Pad 6 و Pad 6 Pro و Pad 6 Pro 5G در کنار یک تبلت Redmi مطابقت داشته باشد.

تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro

Xiaomi Pad 6
بر اساس گزارش‌ها، گویا شیائومی پد ۶ امسال عرضه نخواهد شد. آخرین گزارش مربوط به این تبلت که در گزارش‌های شیائومی منتشر شده است، نشان می‌دهد که شیائومی پد ۶ و پد ۶ پرو چند روز پیش در دیتابیس شیائومی ظاهر شده‌اند. از این میان، اسم رمز شیائومی پد 6 pipa است و مدل آن M82 خواهد بود. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که این دستگاه با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه می‌شود. این چیپست همچنین از نظر بهره وری انرژی یک تراشه عالی است و به احتمال زیاد، عمر باتری این تبلت جدید بهبود خواهد یافت.

Xiaomi Pad 6 Pro
شیائومی پد ۶ پرو همانطور که انتظار می‌رفت با ارتقاء بیشتری نسبت به مدل معمولی عرضه می‌شود. پد ۶ پرو با نام رمز Liuqin و مدل M81 عرضه می‌شود. این تبلت جدید به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده است که در تبلت شیائومی Pad 5 Pro قبلی نیز به کار گرفته شده بود. علاوه بر این، پد ۶ پرو از صفحه نمایش LCD استفاده نمی‌کند بلکه از یک پنل امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن ۱۸۸۰ در ۲۸۸۰ استفاده خواهد کرد.

تبلت شيائومی پد 6 ممکن است از نمایشگر 144 هرتز و شارژر 120 وات بهره‌مند باشد

در این دستگاه، دو دوربین در پشت، یک دوربین اصلی، یک دوربین سنجش عمق برای عکس‌های پرتره و یک دوربین سلفی نیز وجود دارد. در حال حاضر جزئیات خاصی از دوربین‌های این دستگاه، خصوصا دوربین سلفی آن وجود ندارد. شیائومی پد ۶ پرو با سیستم بلندگو چهارگانه عرضه خواهد شد. همچنین از قلم و صفحه کلید جانبی نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت NFC را نیز ارائه می‌دهد. گزارش شده است که این تبلت فقط در چین عرضه خواهد شد.

به گفته GizChina، با تغییر تاریخ عرضه این تبلت، گزارش‌هایی حاکی از آن است که این دستگاه هنوز در حال توسعه است. بنابراین، تاریخ عرضه آن احتمالا سال ۲۰۲۳ خواهد بود. با این حال، لازم به ذکر است که هیچ گزارش رسمی از شیائومی در مورد این تبلت وجود ندارد. تنها چیزی که در حال حاضر داریم فقط شایعات و حدس و گمان است.

از سوی دیگر، ردمی پد در حال حاضر در وضعیت فروش است. در حالی که اکنون منتظر معرفی رسمی سری شیائومی پد ۶ هستیم، Redmi Pad در حال حاضر به فروش می‌رسد. فروش این تبلت حدود سه هفته پیش آغاز شد و این تبلت دارای چندین نسخه است. این تبلت به عنوان اولین تبلت تحت برند Redmi، دارای صفحه نمایش ۹۰ هرتزی با نرخ نوسازی بالا در کنار  چهار بلندگوی Dolby است.

همچنین از یک باتری حجیم ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که دارای نسخه رم ۴ گیگابایتی + حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، نسخه رم ۶ گیگابایتی + حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و نسخه رم ۸ گیگابایتی + حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است. قیمت نسخه‌های رم ۴ گیگابایتی + حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی + حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب ۱۰۹۹ یوان (۱۵۸ دلار) و ۱۳۹۹ یوان (۲۰۱ دلار) است.

تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro

ردمی پد شیائومی دارای سه رنگ خاکستری تیره، نقره‌ای و سبز دودی است. این تبلت با ضخامت ۷.۰۵ میلی‌متر و وزن ۴۴۵ گرم عرضه می‌شود. این دستگاه از بدنه تمام فلزی یکپارچه Unibody استفاده می‌کند. این تبلت از تراشه Helio G99 مدیاتک استفاده می‌کند و به حافظه رم LPDDR4X در کنار حافظه فلش UFS 2.2 مجهز شده است و حتی از کارت حافظه MicroSD تا سقف ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

در بخش نمایشگر، Redmi Pad از یک صفحه نمایش ۱۰.۶۱ اینچی از نوع LCD استفاده می‌کند که از وضوح ۲۰۰۰ × ۱۲۰۰ پشتیبانی به عل می‌آورد. این نمایشگر همچنین به نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز است. از دیگر ویژگی‌های Redmi Pad می‌توان به روشنایی ۴۰۰ نیت، عمق رنگ ۱۰ بیتی، پشتیبانی از کاهش نور DC و عرض فریم ۷.۰۵ میلی‌متری اشاره کرد.

علاوه بر این، این دستگاه به یک باتری ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای بلندگوهای Dolby چهارگانه، میکروفون دوگانه، گواهی دوگانه Hi-Res و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در مرکز نمایشگر است. در قسمت پشتی، یک دوربین تکی ۸ مگاپیکسلی وجود دارد و رابط کاربری MIUI 13 For Pad مبتنی بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.

تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro

تبلت Pad 6 Pro شیائومی احتمالا گزینه‌های پرچمدار نیز خواهد داشت
اگر تبلت Pad 6 Pro از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده کند، عملکرد بسیار بالایی خواهد دشات. با این حال، قیمت این دستگاه مطمئنا ارزان نخواهد بود. با این وجود، گزینه‌های دیگر برای استفاده از تراشه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر وجود دارد. به احتمال زیاد، این شرکت یک مدل گران قیمت و همچنین مقرون به صرفه خواهد داشت. این مسئله به کاربران گزینه‌های بیشتری برای خرید می‌دهد.

تبلت های سری شیائومی پد 6 چهار عدد و از اندازه 10.4 تا 14 اینچی خواهند بود

علاوه بر پردازنده، سری Pad 6 احتمالا به شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی مجهز می‌شود. حداقل، مدل پرو با این ویژگی عرضه خواهد شد. در حال حاضر، سری Pad 5 شیائومی حداکثر توان شارژ ۶۷ وات دارد و توان ۱۲۰ وات به طور طبیعی برای تبلت‌های ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی کاربردی‌تر است. همانطور که برای جنبه‌های دیگر، کاربران نیز انتظار دارند صفحه نمایش LTPO با نرخ ۱۴۴ هرتزی، کیفیت صدای قدرتمندتر و نسخه جدیدی از رابط کاربری MIUI for Pad را ارائه دهد. گزارش قبلی در مورد شیائومی پد ۶ ادعا می‌کند که این تبلت بر روی دوربین‌ها تمرکز خواهد کرد.

تبلت شیائومی Pad 6 و Pad 6 Pro

با این حال، ما هیچ اطلاعاتی در مورد ارتقای خاصی که این دستگاه به همراه خواهد داشت، نداریم. با این وجود، این سازنده چینی دوربین بسیار قدرتمند و قابلیت ‌های بسیار بالاتر را به ارمغان خواهد آورد. با این حال، تا کنون شیائومی به طور رسمی جزئیاتی در مورد تبلت جدید خود اعلام نکرده است. از زمانی که Mi Pad 5 شیائومی در ماه آگوست سال گذشته به بازار آمد، گزارش‌هایی مبنی بر عرضه آن در ماه آگوست سال جاری منتشر شد. با این حال، این اتفاق نیفتاد و ما در حال حاضر به دنبال عرضه آن در سال آینده هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان