حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش هدفون های بی سیم در چارک سوم سال ۲۰۲۲؛ اپل همچنان در صدر

هدفون‌های بی سیم واقعی آخرین نسل از هدفون‌های بلوتوثی هستند که این روزها رفته رفته به محبوبیت آن‌ها نیز افزوده می‌شود. به تازگی آمار فروش هدفون های بی سیم در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل همچنان در صدر جدول قرار دارد. با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش هدفون های بی سیم در چارک سوم سال ۲۰۲۲؛ اپل همچنان در صدر…!

اگر تصور می‌کردید تسلط بی چون و چرای اپل بر بازار جهانی ساعت‌های هوشمند پرچمدار در بین ماه‌های جولای و سپتامبر ۲۰۲۲ مسئله‌ای چشمگیر است (که قطعا هم همینطور بود)، اکنون باید به شما بگوییم که آخرین آمار فروش هدفون بی سیم در چارک سوم سال ۲۰۲۲ قطعا شما را متحیر خواهد کرد. گفتنی است که این آمار در مجموع قابل توجه نیستند زیرا تنها ۶ درصد به فروش ۷۲.۲ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ افزوده است، اما رشد ۳۴ درصدی اپل نسبت به سال قبل یک دستاورد بسیار شگفت انگیز می‌باشدکه با محصول جدید این شرکت عملی شده.

لازم به ذکر است نسل دوم AirPods Pro که بسیاری از طرفداران مشکل‌پسند این شرکت برای چند سال انتظار آن را داشتند، تنها به هشت روز زمان نیاز داشت تا برتری جهانی خود را نسبت به رقیب اصلی آن یعنی سامسونگ تثبیت کند و گسترش دهد. اختلاف عمیق بین رتبه اول و دوم فروشندگان هدفون‌های بی سیم اکنون به بیش از ۱۶ میلیون دستگاه و ۲۱.۳ درصد از سهم بازار رسیده است و ظاهرا AirPods Pro 2 به تنهایی ۴.۲ میلیون از فروش بازار را در این مدت (سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲) به خود اختصاص داده است. این آمار حداقل بر اساس آخرین بررسی‌های موسسه Canalys است و با توجه به اینکه جدیدترین هدفون اپل در ۷ سپتامبر رونمایی شد و به صورت تجاری در ۲۳ سپتامبر عرضه شد، رهبران این صنعت به نوعی توانستند به طور متوسط بیش از نیم میلیون دستگاه از آمار AirPods Pro 2 را جابجا کنند.

آمار فروش هدفون های بی سیم

به گفته خبرگزاری PhoneArena، در مقابل، گلکسی بادز ۲ پرو در ماه آگوست آمار فروش خوبی را تجربه کرد. البته به جای افزایش سهم بازار سامسونگ، باعث کاهش فروش نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته شد، بنابراین به وضوح محبوبیت بسیار کمتری نسبت به گلکسی بادز ۲ معمولی داشته است. این هدفون با توجه به ارزشی که دارد، موفق شده تا مقام دوم فروش بازار در آمار سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص دهد. البته باید اشاره کرد که این فروش در مقایسه با افزایش ۲۷.۸ درصدی سهم اپل و افزایش فروش ۱۷.۵ میلیون واحدی به ۲۳.۸ میلیون واحد (معادل ۳۰.۹ درصد بازار) بسیار چشمگیر محسوب نمی‌شود.

در ادامه جدول این تولید کنندگان، شیائومی از جایگاه سوم به جایگاه چهارم سقوط کرده است و برندی به نام boAt (که در هند مستقر است) پیشی گرفته و حتی این شرکت در خارج از کشورش خیلی بازار بزرگی ندارد و کاملا اندازه و اهمیت بازار محلی هند را در حال حاضر برجسته می‌کند. انتظار می‌رود که با نگاه به سه ماهه چهارم و بعد از آن، با وجود فشارهای کلان اقتصادی در بسیاری از بخش‌های مختلف صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی که اخیرا احساس می‌شود، اکثر برندهای بزرگ مجبور به پایین نگه‌داشتن قیمت‌ها و استفاده از استراتژی تخفیف برای تلاش در جهت پایداری سطح تولید و عرضه کنند. نظر شما کاربران ترنجی درباره آمار فروش هدفون بی سیم در چارک سوم سال ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان