حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل Android TV 13 رسما ارائه شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، تلویزیون

سیستم عامل Android TV 13 حالا به طور رسمی منتشر شده است، اما احتمالاً نباید انتظار داشته باشید که در آینده نزدیک آن را در هیچ محصولی مشاهده کنید. این ارائه بیش از هر چیز دیگری یک موضوع برای توسعه‌دهنده است، زیرا به‌روزرسانی‌های Android TV معمولاً در برنامه‌ریزی‌های کندتر از زمان‌بندی ارائه آپدیت سیستم عامل اندروید هستند. حتی دستگاه‌های کروم کست خود گوگل نیز در اوایل سال جاری Android TV 12 را دریافت کردند.

سیستم عامل Android TV 13

حتی اگر قرار بود امروز این آپدیت را دریافت کنید، بعید است که تغییرات عمده ای را متوجه شوید. در این آپدیت بیشتر موارد جدید مربوط به زیرساخت‌ها هستند و توسعه دهندگان را هدف قرار می دهند. رابط کاربری اکثراً یکسان است.

سیستم عامل Android TV 13

سیستم عامل Android TV 13

یکی از تغییرات قاب ذکر را می‌توان در وضوح و رفرش‌ریت قابل تنظیم توسط کاربر در محصولات دارای HDMI پشتیبانی شده دید. صرفه جویی در مصرف انرژی در سطح سیستم عامل به طور کلی بهبود یافته است، از جمله افزودن روش هایی که به دستگاه اجازه می دهد در صورت تغییر سیگنال HDMI به چیزی جدید، پخش را متوقف کند. API های AudioManager اکنون از مسیرهای صوتی پیش‌بینی‌شده برای فرمت های صوتی و بلندگوهای واجد شرایط پشتیبانی می کنند.

در Android TV 13 یک صفحه کلید Layouts API جدید وجود دارد که امکان انتخاب طرح‌بندی زبان‌های مختلف برای صفحه‌کلیدهای خارجی را فراهم می‌کند. برخی تغییرات در نحوه نگاشت دکمه های صفحه کلید و کنترلر نیز اعمال می شود، مخصوصاً برای استفاده توسط توسعه دهندگان بازی.

حریم خصوصی و دسترسی نیز بهبود یافته است. وضعیت‌های سوئیچ قطع صدا (در صورت وجود) اکنون در کنترل‌های حریم خصوصی سیستم نمایش داده می‌شوند و کنترل‌های کاربر جدیدی برای دسترسی میکروفون توسط نرم‌افزار Assistant وجود دارد.

همانطور که گفتیم، بعید است به این زودی Android TV 13 را در دستگاه خود مشاهده کنید، اما اگر یک توسعه دهنده هستید، اکنون می توانید از نسخه کامل سیستم عامل در کیت توسعه دهنده ADT-3 یا شبیه ساز Android برای تلویزیون خود استفاده کنید.

شما تلویزیون هوشمند با سیستم عامل اندروید را ترجیح می‌دهید یا سیستم‌عامل‌های دیگر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)