حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالبدشکافی آیپد 10 اپل از شباهت چینش اجزای داخلی آن به آیپد ایر 2022 حکایت دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

اپل ماه گذشته نسل دهم مدل پایه آیپد خود را معرفی کرد که دارای طراحی جدید شبیه به مدل‌های گران‌تر آیپد به‌علاوه پیشرفت‌های دیگر است. بااین‌حال، با وجود تمام پیشرفت‌ها، آیپد 10 از نسل دوم قلم اپل پشتیبانی نمی‌کند. اکنون، iFixit شروع به کالبدشکافی آیپد 10 اپل کرده است که نشان می‌دهد اجزای داخلی آن شباهت فراوانی به آیپد ایر 2020 داشته و عدم پشتیبانی از Apple Pencil نسل دوم را توجیه می‌کند.

کالبدشکافی آیپد 10 اپل

ازنظر طراحی، آیپد نسل دهم تقریباً شبیه آیپد ایر و حتی آیپد پرو 11 اینچی است. بااین‌حال، مشتریان از تصمیم اپل مبنی‌بر عدم پشتیبانی از نسل دوم Apple Pencil که به‌صورت مغناطیسی به کناره آیپدهای سازگار متصل می‌شود، شگفت‌زده شدند.

در عوض، آیپد 10 تنها از Apple Pencil اصلی پشتیبانی می‌کند که می‌توان آن را ازطریق درگاه لایتنینگ شارژ کرد. اگر آیپد 10 جدید دارای پورت لایتنینگ باشد، این مشکل بزرگی نخواهد بود که دیگر این‌طور نیست. علت آن است که مانند سایر آیپدها، آیپد نسل دهم هم‌اکنون دارای یک پورت USB-C است و این بدان معناست که کاربران برای شارژ کردن Apple Pencil اصلی با iPad جدید به یک آداپتور نیاز دارند.

اما چه چیزی باعث می‌شد اپل چنین تصمیمی بگیرد؟ این دقیقاً همان چیزی است که iFixit در ویدیوی کالبدشکافی خود به ما نشان می‌دهد. در مقایسه با آیپد ایر 4، آیپد 10 ازنظر اجزای داخلی تقریباً یکسان به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، آیپد 10 اولین تبلت اپل است که دوربین جلویی آن به‌صورت افقی قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که وقتی آیپد به کیبورد متصل می‌شود، زاویه بهتر و طبیعی‌تری را ثبت می‌کند.

کالبدشکافی آیپد 10 اپل

کالبدشکافی آیپد 10 اپل

اما درحالی‌که این تغییر برای کاربرانی که تماس‌های ویدیویی زیادی با آیپد خود انجام می‌دهند بسیار خوب است، دوربین جلو اکنون دقیقاً درجایی قرار دارد که اپل آهن‌رباهای Apple Pencil را روی مدل‌های دیگر آیپد مانند iPad Air و iPad Pro قرار می‌دهد.

اگرچه اپل هرگز این موضوع را تأیید نکرده، اکنون مشخص شده است که طراحان و مهندسان این شرکت مجبور بودند بین قرار دادن دوربین جلو به‌صورت افقی و استفاده از Apple Pencil 2 جدید یکی را انتخاب کنند. با وجود لنز و سنسور دوربین، فضایی برای این کار وجود ندارد.

جدای از آن، هیچ‌چیز هیجان‌انگیز دیگری در مورد آیپد نسل دهم وجود ندارد. تفاوت اصلی با سایر مدل‌های گذشته آیپد مدل پایه، نمایشگر بدون لایه و پورت USB-C آن است که به برد منطقی لحیم شده است و مطمئناً تعمیرات این دستگاه را دشوارتر می‌کند.

نظر شما درباره کالبدشکافی آیپد 10 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی