حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه اندروید ۱۴ توسط سامسونگ حتی از اندروید ۱۳ نیز سریع‌تر خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آپدیت، اخبار، اندروید ۱۳، سامسونگ

امسال سامسونگ عملکردی بسیار خوب در عرضه به موقع اندروید ۱۳ را از خود نشان داده است و کاربران بسیاری نیز از این اقدام کره‌ای‌ها راضی هستند. اکنون گویا عرضه اندروید ۱۴ توسط سامسونگ حتی از عرضه اندروید ۱۳ نیز سریع‌تر خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عرضه اندروید ۱۴ توسط سامسونگ حتی از عرضه اندروید ۱۳ نیز سریع‌تر خواهد بود

شرکت کره‌ای سامسونگ بعد از عرضه اندروید ۱۳ می‌گوید که اندروید ۱۴ را حتی سریع‌تر از اندروید ۱۳ امسال، عرضه خواهد کرد. گوشی‌های پیکسل خود گوگل هنوز هم محصولاتی طلایی برای کسانی هستند که می‌خواهند جدیدترین نسخه اندروید را پیش‌ از همه تجربه کنند. اما آپدیت اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ، آخرین نسخه ایموجی یونیکد ۱۵ را قبل از کاربران پیکسل به صاحبان گلکسی ارائه کرد.

عرضه اندروید ۱۴ توسط سامسونگ

سامسونگ به این موضوع که امسال با چه سرعتی توانسته اندروید ۱۳ مبتنی و One UI 5.0 را به بازار عرضه کند افتخار کرده است. در حالی که قبلا دستگاه‌های رده بالای خود و حتی خط تبلت گلکسی تب S8 را نیز آپدیت کرده است، این شرکت می‌گوید تا پایان سال، دستگاه‌هایی همچون Galaxy Tab S7 و Tab S6 Lite نیز اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.0 را دریافت خواهند کرد.

سامسونگ فاصله زمانی بین انتشار اندروید ۱۳ توسط گوگل و عرضه آن توسط این شرکت را به شدت کاهش داده است. به گزارش 9to5Google، در یک بیانیه مطبوعاتی، سامسونگ گفته است که آپدیت امسال، فاصله زمانی بین انتشار اندروید ۱۳ و عرضه One UI 5.0 را به شدت کاهش داده و این شرکت پیشرفت بزرگی در سرعت ارائه آخرین نسخه اندروید نشان داده است. خارج از بحث دستگاه‌های پیکسل خود گوگل، ممکن است چند ماه طول بکشد تا سایر دستگاه اندرویدی آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را دریافت کنند.

همکاری سامسونگ با گوگل برای توسعه تراشه اختصاصی سری Galaxy S

به استثنای گوگل، سامسونگ در ارائه اندروید ۱۳ به کاربران خود سریع‌ترین شرکت جهان بوده است. گوشی‌هایی مانند سری پیکسل گوگل و آیفون اپل می‌توانند سریع‌تر از رقبا به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند، زیرا همان شرکتی که گوشی‌ها را طراحی می‌کند، نرم‌افزار آن را نیز توسعه می‌دهد (به ترتیب اندروید و iOS). در واقع، این تعداد زیاد تولیدکنندگان مختلف اندروید است که به این پلتفرم شهرت خود، یعنی متنوع بودن داده است.

زمانی که گوگل هر ماه نسخه‌های مختلفی را برای اندروید منتشر می‌کرد، آخرین نسخه منتشر شده هرگز درصد بالایی از نصب را نداشت. این موضوع به دلیل پراکندگی زیاد شرکت‌ها بود. به عنوان مثال، درست قبل از انتشار اندروید ۱۳، اندروید ۱۱ در بیشتر گوشی‌ها (۲۷ درصد) بود و بیش از دو برابر تعداد گوشی‌های دارای اندروید ۱۲ بودند. اگر به یاد داشته باشید، در گذشته دارندگان گوشی‌های گلکسی سامسونگ باید منتظر می‌ماندند و چند ماه قبل از دریافت آخرین آپدیت اندروید، نسخه قبلی آن را دریافت می‌کردند.

عرضه اندروید ۱۴ توسط سامسونگ

مشارکت جدید سامسونگ با گوگل از بسیاری جهات به این سازنده کره‌ای کمک می‌کند و بخشی از دلایلی که سامسونگ توانسته سرعت انتشار آپدیت اندروید ۱۳ خود را افزایش دهد، به دلیل همکاری نزدیک آن با گوگل است. سامسونگ حتی در بیانیه مطبوعاتی خود به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید که Samsung Electronics به تقویت همکاری با گوگل ادامه می‌دهد و فعالانه به بازخورد کاربران گوش می‌دهد تا عرضه آپدیت One UI را سریع‌تر و با کیفیت بالاتر ادامه دهد.

به گفته خبرگزاری PhoneArena، رابط کاربری One UI که سامسونگ با آخرین به‌روزرسانی اندروید ارائه می‌شود، برای کمک به کاربران این شکت ایجاد شده است که از گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ با یک دست استفاده کنند. این موضوع با جابجایی بیشتر عناصر قابل اجرا به بخش پایین نمایشگر انجام می‌شود. سامسونگ می‌گوید از زمانی که گوگل نسخه پایدار و نهایی اندروید ۱۳ را در ماه آگوست منتشر کرد تا ۲۴ اکتبر (زمانی که برای اولین بار به روز رسانی اندروید ۱۳ همراه با رابط کاربری One UI 5.0 را منتشر کرد)، تنها دو ماه طول کشید.

عرضه اندروید ۱۴ توسط سامسونگ

باز هم، این شرکت می‌گوید که در سال ۲۰۲۳، عرضه اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6 حتی سریع‌تر از قبل خواهد بود. اگر از این موضوع تعجب می‌کنید، باید بگوییم که به نظر می‌رسد سری پرچمداران آینده گلکسی S23 دارای اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری One UI 5.1 (به صورت پیشفرض) خواهند بود. دیروز گزارشی ارائه شد که می‌گفت سامسونگ توسعه این رابط کاربری را تقریبا به پایان رسانده است. انتظار می‌رود که سری Galaxy S23 در رویداد بعدی سامسونگ Unpacked که احتمالا در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۳ برگزار شود، رونمایی شود.

یکی از زمینه‌هایی که سامسونگ از پیکسل‌های گوگل جلوتر است، تعداد به‌روزرسانی‌های اندرویدی است که مدل‌های پرچمدار آن دریافت می‌کنند. در حالی که جدیدترین پیکسل‌ها و گلکسی S22 پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند، این دستگاه چهار سال به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت می‌کند در حالی که سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ تنها سه سال آپدیت می‌شود. این موضوع احتمالا برای گوگل شرم‌آور باشد زیرا همانطور که اشاره کردیم، این شرکت خود گوشی را طراحی و نرم افزار آن را توسعه می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان