حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ احتمالا به اندازه قیمت خودروهای بنزینی باشد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو

خودروهای برقی و افزایش استفاده از آن‌ها، مسیری است که بشر برای حفظ محیط زیست پیش خواهد گرفت و به مرور این خودروها جایگزین خودروهای بنزینی و گازوئیلی خواهند شد. در این زمینه حدس و گمان‌های زیادی مطرح شده است، اما به گفته ولوو، قیمت خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ احتمالا به اندازه قیمت خودروهای بنزینی باشد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

قیمت خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ احتمالا به اندازه قیمت خودروهای بنزینی باشد

خودروسازی ولوو برنامه خود را برای دستیابی به تولید ۱۰۰ درصد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد. به گفته این شرکت، برای دستیابی به این هدف، ولوو ۳۳ درصد از سهام Aurobay را واگذار خواهد کرد. این یک سرمایه گذاری مشترک با هلدینگ جیلی است. با این کار به طور کامل از مشارکت در توسعه و ساخت موتورهای احتراق داخلی کناره گیری می‌کند.

این حرکت، شرکت ولوو را به عنوان اولین خودروساز در جهان نشان می‌دهد که به طور کامل از توسعه و ساخت موتورهای احتراق داخلی کناره گیری می‌کند. ولوو ادعا می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، ۵۰ درصد از فروش جهانی این شرکت مرتبط با خودروهای برقی خواهد بود و ۵۰ درصد دیگر نیز قاعدتا خودروهای هیبریدی هستند. همچنین تا سال ۲۰۳۰، این برند به طور کامل به تولید خودروهای برقی روی خواهد آورد و تمام خطوط تولید خود را بر روی این خودروها متمرکز خواهد کرد.

قیمت خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵

در حال حاضر خودروهای برقی بسیار گران هستند. همه گیر شدن و کمبود تراشه از دلایل گرانی این خودروها است. همچنین قیمت بسیار زیاد باتر‌ی‌های لیتیومی و قیمت بالای بنزین باعث افزایش تقاضا برای خودروهای برقی می‌شود. این تقاضای زیاد، کاهش قیمت برای خودروهای برقی را دشوار می‌کند و قیمت خودروهای برقی همچنان در حال افزایش است.

قیمت برخی از مواد مورد استفاده در تولید باتری‌های لیتیومی نیز در حال افزایش است. کربنات لیتیوم درجه باتری ۲۵۰۰ یوان (معادل ۳۵۲ دلار) در هر تن افزایش یافته است. قیمت متوسط ​​آن ۵۹۰.۰۰۰ یوان (معادل ۸۳.۰۰۰ دلار) در هر تن است. همچنین، کربنات لیتیوم درجه صنعتی ۲۵۰۰ یوان (۳۵۲ دلار) در هر تن افزایش یافته است. قیمت متوسط ​​آن ۵۷۷.۵۰۰ یوان (معادل ۸۱۲۵۰ دلار) است. این مواد همچنان به رکوردهای قیمیتی جدیدی نیز می‌رسند.

قیمت خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵

به گفته خبرگزاری GizChina، در همین راستا، جیم روآن، مدیرعامل ولوو، برخی از برنامه‌های این شرکت را فاش کرده است. او مدعی است که تا سال ۲۰۲۵، خودروهای برقی این شرکت به اندازه خودروهای بنزینی ارزان خواهند بود. او معتقد است که فناوری کافی برای کاهش هزینه باتری وجود خواهد داشت. روآن ادعا می‌کند که فناوری‌های جدید، برد خودروها را افزایش خواهند داد.

آن‌ها همچنین برد طولانی‌تری را با باتری‌های کوچکتر اعمال می‌کنند، در حالیکه هزینه کمتری را به همراه دارند. روآن همچنین خاطرنشان کرده است که خودروسازان نباید به یارانه‌های دولتی متکی باشند. آن‌ها باید راهی برای تولید خودروهای الکتریکی که مردم می‌خواهند و می‌توانند بخرند” بیابند. ولوو یک EX90 جدید EX90 سه ردیفه و هفت سرنشینه برقی سایز متوسط ​​دارد. این خودرو جایگزین XC90 فعلی خواهد بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره اینکه قیمت خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ احتمالا به اندازه قیمت خودروهای بنزینی خواهد شد، چیست؟ آیا در نهایت این پیش‌بینی محقق می‌شود؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان