حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودروی برقی شیائومی احتمالا سال ۲۰۲۴ رسما وارد بازار خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، شیائومی

شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در چند سال اخیر وارد زمینه‌هایی شده‌اند که پیش‌تر تصور نمی‌شد چنین چیزی در برنامه آن‌ها باشد. مثلا اپل و شیائومی دو شرکتی هستند که اکنون در حال توسعه خودروهای برقی خود هستند. در همین رابطه، گویا خودروی برقی شیائومی احتمالا سال ۲۰۲۴ رسما وارد بازار خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

خودروی برقی شیائومی احتمالا سال ۲۰۲۴ رسما وارد بازار خواهد شد

اولین خودروی تولید شده توسط شرکت چینی شیائومی احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۴ از خط تولید خارج شود. این خودرو قیمتی زیر ۳۰.۰۰۰ دلار خواهد داشت که کاملا نیز برقی است. مدیر عامل شیائومی، لی جون، امیدوار است که برای ۱۰ سال آینده، اثر خود را در صنعت خودروهای برقی بگذارد. اگرچه شیائومی بیشتر به خاطر گوشی‌هایش شناخته می شود، اما ممکن است این موضوع تغییر کند.

امروز، اطلاعات جدیدی در مورد اولین خودروی شیائومی منتشر شده است. این شرکت می‌خواهد وارد صنعت خودروهای الکتریکی شود و طبق گزارش NotebookCheck، این شرکت چینی در مسیر درستی نیز پیش می‌رود. شیائومی پس از مذاکرات بی‌ثمر با گروه خودروسازی پکن (BAIC)، تصمیم گرفت تا کارخانه خود را در چین برای تولید خودروهای خود تاسیس کند. رویه‌ای که برای این بخش کمی نامتعارف به نظر می‌رسید. بنابراین انتظار می‌رود که شیائومی اولین خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۴ روانه بازار کند.

خودروی برقی شیائومی

شیائومی امیدوار است تا سال ۲۰۲۴، اولین خودروی خود را تولید و در بازار عرضه نماید. این خودرو، یک وسیله نقلیه ۴ در خواهد بود که کاملا برقی است. طرحی آن نیز شبیه به چیزی است که قبلا در محصولات تسلا دیده بودیم. با این حال، شیائومی با قیمت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی خود این محصول را عرضه می‌کند، زیرا ممکن است قیمت این خودرو کمتر از ۳۰.۰۰۰ دلار باشد.

این بخش از پروژه خودرو شیائومی شامل Xiaomi Pilot خواهد بود که یک سیستم رانندگی خودکار خود ساخته، همراه با خود ماشین می‌باشد. بنابراین، یک سیستم امن و خودکار را فراهم می‌کند زیرا بر اساس فناوری LiDAR توسعه یافته است. در تجارت خودرو، شیائومی صرفا قصد ندارد با عرضه یک خودرو، در این حوزه نامی به در کند. بلکه این شرکت یک سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری و ۱۰ میلیارد دلاری را طی ده سال قبل اعلام کرده بود. این بودجه، دقیقا همان چیزی است که برای ورود به حوزه‌ای که بسیار دقیق، منظم و مشخص شده است، لازم خواهد بود.

خودروی برقی شیائومی

به گفته خبرگزاری GizChina، آنچه شیائومی در مقایسه با رقبای خود ارائه می‌دهد هنوز ناشناخته است. اما ساخت خودرو فرآیندی متفاوت از ساخت گوشی‌های هوشمند است. قیمت گذاری خودروها مشکل مهمی برای بخش خودرو است که بدون شک در مرکز بحث قرار خواهد گرفت. تولیدکنندگان باید تعادل را با ارائه بهترین کیفیت با هزینه‌های ارزان بازگردانند، که هنوز با وضعیت امروز بسیار فاصله دارد.

زیرا چندین کشور اکنون در حال آماده شدن هستند تا خودروهای غیربرقی جدید را غیرقانونی اعلام کنند. ما امیدواریم که شیائومی وارد این بازار شود و با پیشنهادهای خلاقانه و مقرون به صرفه خود، یک تعادل مناسب در قیمت گذاری ایجاد نماید، درست مانند آنچه که در مورد گوشی‌های هوشمند انجام داده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان