حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا سامسونگ نیز به رقابت خرید ARM خواهد پیوست

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری، سامسونگ، سخت‌افزار

در دنیای طراحی و تولید سخت‌افزار، آرم یا ARM صرفا یک شرکت نیست، بلکه پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و توسعه هر شرکتی دارد. از سویی نیز معماری ARM بسیار محبوب و پراستفاده است. همین موضوع توجه شرکت‌ها به خرید آن را جلب کرده است. در این میان احتمالا سامسونگ نیز به رقابت خرید ARM خواهد پیوست. با ترنجی همراه باشید.

رقابت خرید ARM احتمالا پذیرای سامسونگ نیز خواهد بود…!

در رویدادهای اخیر، سامسونگ الکترونیکس و اینتل ممکن است سعی کنند مشترکا ARM را تصاحب کنند. نایب رئیس Samsung Electronics، لی جائه یونگ و مدیر عامل اینتل، پت گلسینگر در تاریخ ۳۰ می، جلسه‌ای برگزار کرده‌اند که به احتمال زیاد در مورد سرمایه گذاری مشترک این دو شرکت در ARM صحبت می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، تلاش برای خرید و ادغام‌های مرتبط با ARM سال‌هاست که ادامه دارد. انویدیا در سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که این شرکت مستقر در بریتانیا را خریداری خواهد کرد. با این حال، این تلاش پس از بررسی نهادهای ضد انحصارگری چندین کشور شکست خورد. متعاقبا SK Hynix، Intel و Qualcomm نیز اعلامیه‌های مشابهی را منتشر کردند.

اکنون، Samsung Electronics نیز می‌تواند به این رقابت بپیوندد و با خرید ARM، از فناوری‌های آن در پردازنده‌های Exynos خود استفاده نماید. هدف Samsung Electronics این است که تا سال ۲۰۳۰ به تولید کننده پیشرو در بازار جهانی تراشه‌های غیرحافظه‌ای تبدیل شود. خرید ARM می‌تواند راه موثری برای این شرکت باشد. طبق گفته منابع مطلع، سامسونگ الکترونیک در رقابت خرید ARM، باید با SK Hynix، Intel و Qualcomm رقابت کند.

رقابت خرید ARM

اما احتمالات دیگری نیز وجود دارد، از جمله اینکه دو یا چند شرکت از این شرکت‌ها کنسرسیومی را تشکیل دهند که مشمول مقررات ضد انحصاری نشوند. بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، سامسونگ دیسپلی که پنل‌های OLED را برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل تامین می‌کند، تصمیم گرفته است تجارت پنل‌های LCD را کنار بگذارد و روی پنل‌های OLED و پنل‌های کوانتومی تمرکز کند. این شرکت از آن زمان تایید کرده است که در ماه ژوئن فعالیت خود در این بخش را متوقف خواهد کرد.

حالا Samsung Display تجارت پنل LCD را رها کرده است و این بدان معنا است که آن‌ها باید کارمندان مرتبط با این بخش را جابجا یا بازاستخدام کنند. گزارش‌هایی وجود دارد که سامسونگ صدها کارمند را از واحد تجاری پنل نمایشگر به واحد تجاری تولید تراشه منتقل خواهد کرد. این شرکت در حال حاضر درخواست‌های تعدیل کارمندان را می‌پذیرد. کارمندانی که در بخش تولید نمایشگر، سنی معادل ۳۷ سال یا کمتر دارند، می‌توانند برای استخدام به بخش تولید تراشه اقدام کنند. هدف سامسونگ انتقال ۳۰۰ کارمند از بخش تجارت نمایشگر است. این شرکت واحد تجاری تولید تراشه را در نیمه دوم سال تکمیل می‌کند. بنابراین، جابجایی کارمندان قبل از آن اتمام خواهد یافت.

ارتباط میان تعدیل کارکنان بخش تولید LCD سامسونگ و بخش تولید تراشه چیست؟!

بخشی که کسب و کار تولید نمایشگر و تراشه سامسونگ در آن قرار دارد، به بخش فناوری دستگاه‌های سامسونگ الکترونیکس تعلق می‌گیرید. اگر نیاز به استخدام پرسنلی وجود داشته باشد، در این بخش اقدامات لازم صورت می‌گیرید. در پایان سال گذشته، Samsung Electronics واحدهای تجاری سطح بالا و اصلی خود را مورد بازنگری قرار داد. این شرکت مجبور شد واحدهای تجاری الکترونیک مصرفی و موبایل خود را ادغام کند.

رقابت خرید ARM

بخش تجربه موبایلی اکنون توسط معاون و مدیر عامل این شرکت، یعنی هان زونگشی هدایت می‌شود. با این حال، بخش فناوری‌ دستگاه‌ها توسط رئیس و مدیرعامل شرکت، یعنی چینگ گویکسیان رهبری می‌شود. اینطور که پیداست، گویا Samsung Electronics مکررا کارمندان بخش Samsung Display را جابجا کرده است. این اولین بار نیست که آن‌ها فرآیند چینش پرسنلی را بین دو واحد تجاری انجام می‌دهند. Samsung Electronics بارها کارمندان Samsung Display را با واحد تولید تراشه تعدیل کرده است. این کار عمدتا به این دلیل است که آن‌ها قصد دارند از تجارت پنل LCD خارج شوند.

البته در ابتدا قصد داشتند در پایان سال ۲۰۲۰ این کار را انجام دهند، اما به دلیل درخواست واحد تجاری تلویزیون سامسونگ الکترونیکس، برخی از خطوط تولید حفظ شد. به همین دلیل، این شرکت مجبور شد خروج خود را از تجارت پنل LCD به تعویق بیندازد. به گفته GizChina، با تعدیل برخی از کارمندان بخش تولید نمایشگر به بخش تولید تراشه، Samsung Electronics امیدوار است تا از کارکنان مجرب خود برای ارتقای توسعه تجارت تراشه استفاده کامل کند. در عین حال، بخش تجارت تراشه نیز با چالش‌های زیادی مواجه است و به کارکنان بیشتری نیاز دارد.

هفته گذشته، شرکت سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ حدود ۴۵۰ تریلیون وون (۳۵۶ میلیارد دلار) در زمینه‌های کلیدی مانند نیمه رسانا‌ها، بیوداروها و سایر فناوری‌های نسل بعدی سرمایه گذاری کند تا توسعه این حوزه‌های کلیدی را پیش ببرد. بیشتر ۴۵۰ تریلیون وونی که سامسونگ قصد سرمایه گذاری آن را دارد، در بخش تولید تراشه، از جمله تراشه‌های حافظه، تراشه‌های موبایل، وسایر بخش‌ها سرمایه گذاری خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان