حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جک دورسی مسئولیت اخراج دسته جمعی کارکنان توییتر توسط ایلان ماسک را برعهده گرفت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، شبکه‌های اجتماعی

جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق توییتر، در واکنش به اخراج گسترده کارکنان تحت مالکیت ایلان ماسک گفت که “مسئولیت اینکه چرا همه در این وضعیت هستند” برعهده اوست. روز جمعه، ماسک حدود نیمی از نیروی کار توییتر را اخراج کرد و این امر بر کارمندان در تمام بخش‌ها تأثیر گذاشته است.

جک دورسی مسئول اخراج دسته جمعی کارکنان توییتر

بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر، Jack Dorsey، بیان داشت:

«کارمندان توییتر در گذشته و حال، قوی و انعطاف‌پذیر هستند. آن‌ها همیشه راهی پیدا خواهند کرد، مهم نیست که زمان حال چقدر سخت باشد. من متوجه هستم که بسیاری از من عصبانی هستند. مسئولیت این‌که چرا همه در این وضعیت قرار دارند، برعهده من است. من اندازه شرکت را خیلی سریع بزرگ کردم. از این بابت عذرخواهی می‌کنم.»

دورسی دو بار جداگانه به‌عنوان مدیرعامل توییتر خدمت کرد. او پس از کنار گذاشته‌شدن از این نقش در سال 2007، در سال 2015 به‌عنوان مدیرعامل توییتر بازگشت و درنهایت در نوامبر سال گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد. او به پاراگ آگراوال مدیر ارشد فناوری سابق توییتر وظیفه داد تا جای او را بگیرد و به‌سرعت تصاحب این پلتفرم توسط ماسک را تأیید کرد.

جک دورسی مسئول اخراج دسته جمعی کارکنان توییتر

جک دورسی مسئول اخراج دسته جمعی کارکنان توییتر

دورسی در ماه آوریل در توییتر گفت: «ایلان راه‌حل منحصربه‌فردی است که من به آن اعتماد دارم. من به مأموریت او برای گسترش نور آگاهی اعتماد دارم.» او همین احساسات خود را در پیام‌های متنی خصوصی که به‌عنوان بخشی از شکایت توییتر علیه ماسک فاش شده بود، ابراز کرد. دورسی در پیامی به مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس گفت: «من اجازه نخواهم داد که این [خرید] شکست بخورد و هر کاری که لازم باشد انجام خواهم داد. این خرید برای بشریت بسیار حیاتی است.» بر اساس پرونده‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد، دورسی 2.4 درصد از سهام توییتر را در زمانی که ماسک مالکیت آن را به‌دست گرفت، حفظ کرد.

قبل از اخراج حدود 50 درصد از کارکنان توییتر که شامل 15 درصد از تیم مسئول تعدیل محتوا بود، ماسک همچنین آگراوال و تعدادی دیگر از مدیران ازجمله مدیرمالی، ند سگال، و مدیر سیاسی، ویجایا گاد، را اخراج کرد. گروهی از کارمندان توییتر از آن زمان یک شکایت دسته‌جمعی علیه این شرکت تنظیم کرده و آن را متهم کردند که به آن‌ها اطلاع کافی در مورد کاهش مشاغل مطابق با قانون فدرال اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران و قانون کالیفرنیا نداده است.

نظر شما در مورد مسئولیت جک دورسی پیرامون اخراج دسته جمعی کارکنان توییتر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی