حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل اجازه تغییر نام اپلیکیشن توییتر به X در اپ‌استور را نمی‌دهد، اما چرا؟

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شبکه‌های اجتماعی

تغییر نام Twitter به X شاید در نگاه اول خیلی موضوع بزرگی برای کاربر نباشد اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی می‌خواهید اسم یک شرکت را تنها با یک حرف از حروف الفبا عنوان کنید؟ یا اپلیکیشن آن را صرفا با یک “حرف” ارائه کنید؟ جستجو کردن آن چطور می‌شود؟ بنا بر همین موارد باید گفت که اپل اجازه تغییر نام اپلیکیشن توییتر به X در اپ‌استور را نمی‌دهد. البته فعلا که اینطور است.

عدم انجام تغییر نام اپلیکیشن توییتر به X در اپ‌استور

در حال حاضر اپل به توییتر اجازه نمی‌دهد تا با نام جدید “X” خود در اپ استور لیست شود. اپل به دلیل خصومت شخصی یا قدرت‌نمایی چنین تصمیم ندارد. این تصمیم مربوط به یک قانون پایه‌ای در App Store است که برنامه‌ها را ملزم می‌کند بیش از یک کاراکتر برای نام خود داشته باشند.

عدم تغییر نام توییتر به X در اپ استور اپل

عدم تغییر نام توییتر به X در اپ استور اپل

به نظر نمی‌رسد این مشکل در فروشگاه نرم‌افزاری Google Play اندروید وجود داشته باشد، چرا که در حال حاضر و آن‌جا توییتر به X تغییر نام داده است.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، با جستجو در اپ استور همچنان نام این پلتفرم توییتر است. البته لوگوی آن به X تغییر کرده و نام توسعه‌دهنده آن به X Corp است.

در حالی که برنامه‌های iOS می توانند برای اسم خود حداکثر ۳۰ کاراکتر داشته باشند، باید حداقل ۲ کاراکتر داشته باشند.

توییت محدودیت خواندن توییت یک شوخی بود برای کسب بیشترین بازدید در توییتر!

بر اساس سوابق کارهای بی‌ثبات ایلان ماسک (مثلا خبر بالا را بخوانید!)، هنوز همه چیز درباره “X” یا توییتر مشخص نیست. با وجود لوگو جدید “X” که در بالای دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو قرار گرفته و نام تجاری “X” روی پلتفرم دیده می‌شود، به نظر می رسد هنوز در مورد نام این سایت رسانه اجتماعی سردرگمی وجود دارد.

این ری‌برندینگ توییتر، بخشی از برنامه ماسک برای تبدیل “X” به یک برنامه فوق العاده مانند WeChat است که یک پلت‌فرم رسانه اجتماعی، یک برنامه پرداخت تلفن همراه و یک سرویس پیام رسانی است.

به هر صورت باید دید که تصمیم نهایی اپل چه می‌شود. به صورت کلی نمی‌توان انتظار داشت که هر پلتفرمی تصمیم بگیرد یکی از حروف الفبا را به نام خود بزند، به هر حال ۲۸ حرف که بیشتر در زبان انگلیسی نداریم! همچنین جستجو و پیدا کردن اپ یا محتوا درباره آن نیز بسیار چالش‌برانگیز می‌شود.

درباره این شرایط شما چطور فکر می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)