حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم موفقیت اپل در طراحی مودم 5G آیفون ۱۵ باعث اتکای بیشتر آن‌ها به کوالکام می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، کوالکام

اگر پیگیر اخبار شرکت اپل باشید، احتمالا اطلاع دارید که این کمپانی بزرگ، بنابر دلایلی خاص قصد جایگزین کردن مودم‌های کوالکام را با مودم‌های ساخت خود داشت. اما پس از گذشت مدت زمان زیادی از این موضوع و انتشار شایعات مختلف، گویا عدم موفقیت اپل در طراحی مودم 5G آیفون ۱۵ باعث اتکای بیشتر آن‌ها به کوالکام می‌شود در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عدم موفقیت اپل در طراحی مودم 5G آیفون ۱۵ چه مشکلاتی به همراه دارد؟!

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد موسسه TF International، اخیرا در توییتی به اپل اشاره کرده و گفته است که آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که توسعه تراشه مودم آیفون 5G ساخت اپل احتمالا با شکست مواجه شده است، بنابراین کوالکام تامین کننده انحصاری تراشه‌های 5G آیفون‌های جدید 2H23 باقی خواهد ماند و سهم تولیدی ۲۰ درصدی کوالکام، در مقایسه با تخمین قبلی اپل، حالا به ۱۰۰ درصد رسیده است که رقمی قابل توجه است. اپل مشتاق طراحی مودم 5G خود بود تا مجبور نباشد با کوالکام، یعنی شرکتی که کار کردن با آن مشکلات خاص خود را دارد، سر و کار داشته باشد.

در جولای ۲۰۱۹، اپل یک میلیارد دلار برای خرید بیشتر کسب و کار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل هزینه کرد تا بتواند مودم 5G خود را برای آیفون توسعه دهد. پس از ۳ میلیارد دلاری که اپل برای خرید Beats Audio خرج کرد (که به Apple Music تبدیل شد)، خرید کسب و کار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل دومین خرید بزرگی بود که اپل تا به حال انجام داده بود. ظاهرا اینتل در ایجاد مودم 5G برای اپل برای استفاده به عنوان جایگزین کوالکام با مشکلاتی روبرو بوده و اکنون به نظر می‌رسد که خرید این بخش از اینتل توسط اپل نتیجه مثبتی به همراه نداشته است.

عدم موفقیت اپل در طراحی مودم 5G آیفون ۱۵

به گفته PhoneArena، توییت مینگ چی کو بسیار طولانی است؛ زیرا نشان می‌دهد که فناوری اپل هنوز هم کامل نیست و تا زمانی که بتواند مودم 5G گوشی‌های هوشمن خود را توسعه دهد، همچنان باید برای تهیه تراشه‌های مهم مودم 5G مورد نیاز آیفون‌های جدیدتر به کوالکام تکیه کند. وی همچنین گفته که معتقد است اپل به کار روی توسعه تراشه‌های مودم 5G خود برای آیفون ادامه خواهد داد.

قبل از اینکه وی توئیت خود را منتشر کند، طبق شایعات منتشر شده، به نظر می‌رسید که اپل برای اولین بار از مودم 5G ساخت خود در سری آیفون ۱۵ سال ۲۰۲۳ استفاده خواهد کرد. وی که انتظار داشت کوالکام ۲۰ درصد از مودم‌های 5G مورد استفاده در آیفون را در سال آینده به اپل عرضه کند، حالا پیش بینی خود را اصلاح کرده و می‌گوید که کوالکام تمام مودم‌های 5G را که در آیفون‌‌های سال ۲۰۲۳ استفاده می‌شود را تامین خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان