حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک عملکرد بهتر از اپل A16 را نشان می دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، مدیاتک

آخر هفته گذشته بود که دیدیم بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک به بالای ۱.۲۶ میلیون امتیاز رسید. به نظر می‌رسد که Dimensity 9200 می‌تواند حتی برای اپل A16 نیز خط و نشان بکشد. با انتشار بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک، عملکرد بهتر این تراشه نسبت به اپل A16 را نشان می دهد. همچنین ادعا می شود که این توان پردازش گرافیک پرچمدار مدیاتک هم‌تراز با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود.

بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک

تراشه گرافیکی Immortalis-G715 مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ در بنچمارک Antutu هم بسیار خوش درخشیده بود. در حقیقت بیشتر بار ارتقا امتیاز این بنچمارک روی دوش بخش تراشه گرافیکی آن بود. حالا با انتشار بنچمارک گرافیک محور می بینیم که احتمالا باید یک خروجی بسیار رقابتی از آن را انتظار داشته باشیم.

بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰

بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰

بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰

بنچمارک گرافیکی دیمنسیتی ۹۲۰۰

تراشه Dimensity 9200 در بنچمارک GFX ES3.0 توانست به ۳۲۸ قریم‌برثانیه و در بنچمارک GFX ES3.1 به ۲۲۸ فریم برثانیه برسد. طبق ادعای منبع مطلب، این خروجی در حد تراشه گرافیکی Adreno 740 (در اسنپدراگون ۸ نسل ۲) بوده و هر دو این ها از اپل A16 عبور می کنند.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ از جدیدترین پردازنده‌ی گرافیکی ARM به نام Immortalis-G715 استفاده می‌کند. این قدرتمندترین نمونه پردازنده گرافیکی ARM بوده و همزمان اولین پردازنده‌ای است که به صورت سخت‌افزاری از ردیابی پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند.

این پردازنده نویدبخش افزایش ۱۵ درصدی عملکرد در رندر گرافیکی نسبت به G710 است که در تراشه قدیمی استفاده شده بود. همچنین وعده 300 درصد بهوبد در هنگام ردیابی پرتو را خواهد داشت.

ما نمی دانیم که چه نوع دستگاهی بنچمارک را اجرا کرده و همچنین نمی‌دانیم که از چه تنظیماتی استفاده شده است. با این حال نتیجه منتشر شده نشان می دهد که Dimensity 9200 جانشین شایسته ای برای دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس خواهد بود، تراشه ای که در برخی از پرچمداران به عنوان جایگزینی برای Snapdragon 8 + Gen 1 استفاده می شد.

ما هنور هیچ اطلاعات دقیقی پیرامون زمان رونمایی این تراشه نداریم اما Dimensity 9200 ممکن است طی چند هفته آینده رسماً رونمایی شود. برای مقایسه دیمنسیتی 9000 اواخر آذر ۱۴۰۰ معرفی شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که در عمل هم کاربران به این تراشه روی خوش نشان خواهند داد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)