حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون 8 نسل 2 تا 20 درصد عملکرد بهتری نسبت‌به 8 نسل 1 ارائه می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

کوالکام خود را برای عرضه تراشه پرچمدار مورداستفاده در گوشی‌های رده‌بالای اندرویدی، Snapdragon 8 Gen 2، در سال آینده آماده می‌کند. پیش از این، گزارش داده بودیم که این تراشه بهره‌وری انرژی بیشتری نسبت‌به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خواهد داشت. حال به‌گفته‌ی یکی از افشاگران، اسنپدراگون 8 نسل 2 ازنظر عملکرد نیز تا 20 درصد بهتر از اسنپدراگون نسل 1 خواهد بود.

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2

ازآنجایی‌که کوالکام از فرآیند 4 نانومتری TSMC برای اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد، Yogesh Brar معتقد است که این تراشه جدید باید معیارهای کارایی مشابهی را با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نشان دهد. وی همچنین ادعا می‌کند که این چیپست خنک کار می‌کند، اما هیچ اطلاعات حرارتی را به‌اشتراک نگذاشت، بنابراین نمی‌توانیم در مورد نحوه عملکرد آن در زمانی که برای مدت‌های طولانی‌تری تحت فشار است، اظهارنظر کنیم.

به‌خاطر داشته باشید که Cortex-X2 در اسنپدراگون 8 نسل 1 با فرکانس مشابه هسته Cortex-X3 در Snapdragon 8 Gen 2 کار می‌کند. بااین‌حال، Cortex-X3 بر اساس معماری بهبودیافته ساخته شده است. به‌طور مشابه، گفته می‌شود که کوالکام از جدیدترین هسته‌های ARM Cortex-A715 استفاده می‌کند، بنابراین همراه شدن هسته دوم و Cortex-X3 احتمالاً منجر به افزایش عملکرد می‌شود.

در مورد مشخصات این چیپست، گفته می‌شود که جزئیات آن به شرح زیر است:

یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.20 گیگاهرتز

دو هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز

دو هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز

سه Cortex-A510 با فرکانس 2.00 گیگاهرتز

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2

Yogesh Brar اشاره‌ای نکرد که با توجه به شایعات پیشین، آیا کوالکام درحال آماده‌سازی دو نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 است یا خیر. درحال‌حاضر، اولین برداشت ما این است که کوالکام یک حرکت هوشمندانه انجام داده و برای فرآیند 4 نانومتری خود به سمت TSMC رفته است. گواه برتری این فرآیند در مقایسه با فناوری 4 نانومتری سامسونگ، تست بنچمارک بازی است که در آن اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، تراشه A15 Bionic اپل را شکست می‌دهد. با نگاهی به آن تست، ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم اسنپدراگون 8 نسل 2 چگونه عمل خواهد کرد.

با توجه به اینکه کوالکام به‌طور رسمی تاریخ برگزاری اجلاس سالانه اسنپدراگون خود را اعلام کرده است، زمان زیادی نمی‌گذرد تا ببینیم این شرکت چه چیزی برای ما درنظر گرفته است.

دیدگاه شما پیرامون عملکرد بهبودیافته اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی