حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام احتمالا تاریخ 23 آبان خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

پس از گذشت حدود یک ماه از معرفی آخرین نسل از تراشه پرچمدار کوالکام با نام Snapdragon 8+ Gen 1، حال این شرکت اخیرا زمان برگزاری رویدادهای آتی خود را اعلام کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به کنفرانس سالانه Snapdragon Summit و معرفی احتمالی چیپست پرچمدار سال آینده گوشی‌های هوشمند اندرویدی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 اشاره کرد.

زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2

Snapdragon Summit یک کنفرانس سالانه است که در آن کوالکام آخرین فناوری‌هایی را که بر روی آن کار کرده است، ازجمله تراشه‌ی مورداستفاده در رده‌بالاترین گوشی‌های اندرویدی، به‌نمایش می‌گذارد. به‌همین مناسبت، انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 2 در گوشی‌های پریمیوم سال 2023 استفاده شود و با توجه به صفحه رسمی رویدادهای سازنده تراشه سن دیگو، کنفرانس اسنپدراگون در تاریخ 14 تا 17 نوامبر برگزار خواهد شد.

با نگاهی به تاریخچه کوالکام، تراشه پرچمدار موبایل معمولاً در اولین روز اجلاس اسنپدراگون معرفی می‌شود، به این معنی که اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌تواند در 14 نوامبر رونمایی شود. انتظار می‌رود شرکای کوالکام مانند شیائومی نیز در این کنفرانس شرکت کنند. همچنین ممکن است پیش‌نمایشی از پرچمداران این شرکت ارائه شود که با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهد شد.

زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2

زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2

همچنین ممکن است پیش‌نمایشی از جانشین اسنپدراگون 8cx 3 دریافت کنیم که فعلاً نامش مشخص نیست، اما گزارش‌های قبلی این SoC را به‌عنوان رقیبی برای M1 معرفی کرده بودند. کوالکام پیش از این اعلام کرده بود که از مزایای خرید Nuvia برای تقویت عملکرد چیپست آینده خود در تلاش برای مقابله با سری M اپل استفاده خواهد کرد. در مورد آنچه پیرامون اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌دانیم، کوالکام احتمالاً از معماری 4 نانومتری TSMC برای تولید انبوه سیلیکون نسل بعدی خود استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود TSMC تولید انبوه M2 Pro و M2 Max اپل را اواخر امسال با استفاده از فناوری پیشرفته 3 نانومتری خود آغاز خواهد کرد، اما تردید وجود دارد که کوالکام حداقل تا سال آینده از این فناوری استفاده کند. خوشبختانه، با آنچه که در اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 دیده‌ایم، اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای راندمان انرژی بهبودیافته و افزایش عملکرد خواهد بود.

همچنین ممکن است این اولین SoC کوالکام باشد که در سال‌های گذشته از یک کلاستر CPU کاملاً جدید استفاده می‌کند و از پیکربندی هسته «1 + 3 + 4» صرف‌نظر کرده و به‌جای آن به پیکربندی «1 + 2 + 2 + 3» تغییر می‌کند. این‌که آیا این تغییرات باعث بهبودهای اساسی خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست؛ بنابراین مانند همیشه، باید منتظر رونمایی و بررسی‌های صورت‌گرفته از آن باشیم.

نظر شما پیرامون زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی