حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات Snapdragon 8 Gen 2 و شرکت تولید کننده آن فاش شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، کوالکام

ماه می میلادی فرا رسیده و اگر به مشخصات پرچمداران اندرویدی نگاه کنیم، یک نکته مشترک در اکثر آن ها دیده می‌شود. بیشتر گوشی های هوشمند پرچمدار مجهز به سیستم عامل اندروید از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره مندند. با این حال بسیاری از کاربران با مشکل تولید حرارت بیش از حد این چیپست مشکل دارند. امیدواریم که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عملکرد بهتری داشته باشد. با آنکه مدت زیادی تا رونمایی Snapdragon 8 Gen 2 مانده، اما مشخصات این تراشه فاش شده است. پس با ترنجی همراه باشید تا ببینیم پرچمدار آینده کوالکام چه پیشرفت هایی نسبت به نسل فعلی خواهد داشت؟

تراشه Snapdragon 8 Gen 2 توسط TSMC تولید خواهد شد

اولین موضوعی که باید به آن اشاره کنیم، آن است که کوالکام قصد تغییر لیتوگرافی تراشه پرچمدار آینده خود را ندارد. گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز با همان فناوری ساخت ۴ نانومتری تولید خواهد شد. افشاگر معروف اطلاعات یعنی Digital Chat Station، ادعا می‌کند که این پردازنده از هسته های ۴+۳+۱ استفاده خواهد کرد. این اعداد به معنی آن است که شاهد به کار گیری یک هسته قدرتمند Cortex-X، سه هسته بالارده و چهار هسته کم مصرف خواهیم بود.

گفته می‌شود که این تراشه از مودم 5G اسنپدراگون X70 (با حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت برثانیه) برخوردار خواهد بود. Snapdragon 8 Gen 2 در بخش پردازش عصبی و یادگیری ماشین نیز بهبود هایی را تجربه خواهد کرد. پردازنده مذکور با شماره مدل SM8550 در دست توسعه است. و احتمالا در اواخر سال میلادی جاری رونمایی خواهد شد. درست است که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ باز هم از معماری ۴ نانومتری استفاده می‌کند؛ اما نیاز است بدانیم که بر خلاف SD 8 Gen 1، نسل آینده تراشه های کوالکام توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید می‌شوند.

علت تأخیر در معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس چیست؟

انتظار داریم که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در گوشی های تاشو آینده سامسونگ به کار گرفته شود. در ابتدا برنامه کوالکام آن بود که تراشه مذکور را در ماه می ۲۰۲۲ معرفی کند. اکنون اما معرفی این محصول با تأخیر مواجه شده و احتمالا به نیمه دوم ۲۰۲۲ موکول شده است. متاسفانه در حال حاضر تاریخ دقیق رونمایی SD 8 Gen 1 Plus را نمی‌دانیم، اما با توجه به آنکه زد فلیپ و زد فولد ۴ در ماه آگوست معرفی می‌شوند، انتظار داریم که قبل از آن تراشه جدید کوالکام رونمایی شود. وب‌سایت GizChina ادعا می‌کند که علت تأخیر در رونمایی Snapdragon 8 Gen 1 Plus مربوط به شیوع دوباره کرونا ویروس در چین و قرنطینه های گسترده این کشور است.

تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC، باز هم مشکلات حرارتی خواهد داشت!

با توجه به مشخصات فاش شده Snapdragon 8 Gen 2، نظر شما درباره تراشه پرچمدار آینده کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی