حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام احتمالا در دو مدل با فرکانس‌های مختلف CPU معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

اسنپدراگون 8 نسل 2 احتمالاً در جریان کنفرانس سالانه اسنپدراگون کوالکام در تاریخ 23 آبان‌ماه معرفی خواهد شد و به‌گفته‌ی یکی از افشاگران، این شرکت ممکن است درحال آماده‌سازی دو مدل مختلف از چیپست پرچمدار آینده خود، هر کدام برای کلاس متفاوتی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، باشد.

دو مدل اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

حساب Weibo افشاگر Digital Chat Station نشان می‌دهد که یک مدل Snapdragon 8 Gen 2 می‌تواند با فرکانس CPU در محدوده 3.40 تا 3.50GHz معرفی شود. افشاگر مذکور همچنین بیان می‌کند که سرعت GPU را می‌توان بر این اساس افزایش داد. با نگاهی به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است، همان فناوری مورداستفاده برای تولید انبوه A16 Bionic، پرچمدار فعلی تراشه موبایل کوالکام بهبودهای زیادی را دریافت کرده است.

این پیشرفت‌ها در آزمایش‌های واقعی مشاهده شد، جایی که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 درواقع A15 Bionic را شکست داده و نشان می‌دهد که وقتی از فرآیند تولید سامسونگ به TSMC تغییر می‌کنید، چه شگفتی‌هایی ممکن است اتفاق بیفتد. به‌طور مشابه، حرکت اسنپدراگون 8 نسل 2 به گره 4 نانومتری TSMC به این معنی است که کوالکام می‌تواند با سرعت فرکانس پردازنده و پردازنده گرافیکی بالاتر بازی کرده و نگران داغ شدن بیش‌ازحد چیپست خود نیز نباشد.

دو مدل اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

دو مدل اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

ما معتقدیم که نسخه بالاتر برای تولیدکنندگانی که بهترین‌ها را برای پرچمداران اندرویدی خود می‌خواهند، درنظر گرفته می‌شود. درحالی‌که موارد گفته‌شده حدس‌وگمان محض هستند، سامسونگ می‌تواند از اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی اس 23 اولترا خود استفاده کند، درحالی‌که استفاده از نوعی با قدرتمندی کمتر در مدل‌های ارزان‌تر گنجانده خواهد شد. به‌طور مشابه، می‌توانیم شاهد عملکرد بهتر تراشه سریع‌تر کوالکام در گوشی‌های هوشمند گیمینگ مانند سری راگ ایسوس باشیم، زیرا این دستگاه‌ها معمولاً راه‌حل‌های خنک‌کننده بهتری دارند.

به‌طور خلاصه، فرصت‌های زیادی برای کوالکام وجود دارد تا از دو نسخه استفاده کند. البته، ما نمی‌دانیم که واقعاً در نشست آتی اسنپدراگون چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین به خوانندگان خود توصیه می‌کنیم فعلاً تمام این اطلاعات را با کمی شک‌وتردید درنظر بگیرند.

دیدگاه شما پیرامون احتمال معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در دو مدل مختلف با فرکانس‌های CPU متفاوت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی