حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عکاسی نجومی گوشی های سامسونگ با آپدیت جدید Expert RAW ممکن شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، سامسونگ

به نظر می‌رسد که سامسونگ تمرکز ویژه‌ای روی ارتقا نرم افزاری تجربه دوربین گوشی‌های موبایل خود دارد. چند روز پیش بود که نرم افزار کمک دوربین گوشی های سامسونگ (Camera Assistant) منتشر شد. امروز هم می‌شنویم که عکاسی نجومی گوشی های سامسونگ با آپدیت جدید Expert RAW ممکن شد. همچنین حالت عکاسی Multiple Exposure برای خلاقیت بیشتر در دسترس است.

عکاسی نجومی گوشی های سامسونگ

سال گذشته سامسونگ اپلیکیشنی به نام Expert RAW را معرفی کرد تا به علاقه مندان عکاسی کنترل بیشتری بر روی دوربین‌های گوشی بدهد و کاربران برای تصاویر درجه یک حرفه ای دستشان بازتر باشد. این اپلیکیشن اکنون دو حالت جدید را ارایه می کند:

  1. ۱- Astrophoto یا عکاسی نجومی
  2. ۲- Multiple Exposure یا عکاسی ترکیبی چندفریم

خانواده گلکسی S22 دارای دوربین‌های با رزلوشن بالا و تنوع لنز هستند. اگرچه برنامه دوربین پیش‌فرض ممکن است برای کاربر معمولی کافی باشد، اما علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم برداری نیاز به ابزارهای بیشتری دارند. اینجاست که اپلیکیشن Expert RAW وارد می‌شود و حالا ۲ ویژگی جدید مذکور را دارد.

باید بدانید این ویژگی‌ها در نسخه بتا هستند و فقط برای دارندگان گلکسی S22 که One UI 5.0 مبتنی بر Android 13 را دانلود کرده‌اند، در دسترس هستند.

عکاسی نجومی گلکسی اس ۲۲

عکاسی نجومی گلکسی اس ۲۲

عکاسی نجومی اولین بار توسط گوگل در سال 2019 معرفی شد و به شما امکان می دهد از آسمان شب عکس بگیرید. این کار با گرفتن تصاویر با نوردهی چندگانه و ترکیب آنها با هم کار می کند. بدون یک حالت اختصاصی، نیاز به تنظیمات دستی زیادی دارد تا به خروجی خوبی برسید اما وقتی حالت عکاسی مخصوص داشته باشد، همه چیز بهتر می شود.

گلکسی S22 دارای حالت شب است اما برای تصاویر دقیق از آسمان شب کافی نیست. امروز، سامسونگ برنامه Expert RAW را به‌روزرسانی کرده است تا به شما امکان می‌دهد تصاویر واضحی از ستارگان، سحابی‌ها و فعالیت‌های آسمان تاریک بگیرید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که راهنمای آسمان را روشن کنید تا مکان “صورت های فلکی، منظومه های خورشیدی، گروه های ستارگان و سحابی ها” را مشخص کنید و سپس دوربین از فناوری پیشرفته تقسیم بندی هوش مصنوعی و پردازش چند فریمی برای گرفتن عکس در یک صفحه استفاده می کند. دوره زمانی شاتر را تعیین کنید به خاطر داشته باشید که برای عکاسی نجومی به سه پایه نیاز است.

عکاسی خلاقانه ترکیب چند فریم در گلکسی اس ۲۲

عکاسی خلاقانه ترکیب چند فریم در گلکسی اس ۲۲

برای کسانی که اهل هنر هستند، یک ویژگی جدید نوردهی چندگانه نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد همزمان چند عکس را انتخاب کنید و آنها را در یک تصویر ترکیب کنید. خروجی چیزی مانند تصویر بالا می شود.

نسخه‌های بتا Astrophoto و Multiple Exposure را می‌توانید با انتخاب گزینه Special Photo در منوی تنظیمات برنامه Expert RAW مشاهده کنید.

نرم افزار کمک دوربین گوشی های سامسونگ (Camera Assistant) منتشر شد

سامسونگ همچنین یک برنامه دستیار دوربین (Camera Assistant) را معرفی کرده است که می توان آن را از گلکسی استور سامسونگ یا برنامه Good Lock دانلود کرد. این امکان را به شما می دهد تا ویژگی های خودکاری را که اغلب استفاده می کنید در خط مقدم داشته باشید و به شما امکان می دهد برخی از ویژگی ها مانند HDR خودکار، تعویض خودکار لنز، و وقفه زمانی دوربین را روشن و خاموش کنید.

چندین ماه از عرضه گلکسی اس 22 می گذرد. در ماه های اخیر شاهد معرفی گوشی های جدید اپل و گوگل با ویژگی های جدید دوربین بوده ایم. به‌روزرسانی دوربین با زمان‌بندی استراتژیک می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا زمانی که روی گلکسی S23 کار می‌کند، مردم دوباره درباره S22 صحبت کنند.

نظر شما چیست؟ به هر حال دلگرمی خوبی است که بدانید یک برند همواره روی بهتر شدن محصولات حال حاضرش هم کار می کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)