حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین شیائومی 12T Pro مشخص شد: هم تراز Xiaomi 12 Pro + تست نمایشگر و باتری

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تست، شیائومی

شیائومی 11T Pro یک گوشی پرچمدار اقتصادی بود که در خیلی بخش‌ها درخشان عمل می‌کند اما دوربین جز این بخش‌ها نیست. شیائومی تلاش می‌کند در جانشین آن این بخش را تقویت کند. امروز امتیاز DxO دوربین شیائومی 12T Pro مشخص شده و هم تراز Xiaomi 12 Pro می‌نشیند. در مقابل با نسل قبلی یک جهش را در بخش دوربین تجربه کرده است.

امتیاز DxO دوربین شیائومی 12T Pro

دو هفته پیش بود که شیائومی 12T Pro و شیائومی ۱۲ تی رسما معرفی شدند. گوشی Xiaomi 12T Pro بر دوربین تمرکز ویژه ای دارد اما خب دوربین محور نیست.

شیائومی 12 تی پرو اولین گوشی این شرکت با دوربین 200 مگاپیکسلی است. این حسگر ساخت سامسونگ و مدل ISOCELL HP1 است، یک سنسور 1/1.22 اینچی با پیکسل‌های 0.64 میکرومتر، که می‌تواند بسته به شرایط نوری پیکسل‌های 1.28 میکرومتر (ادغام 4 در 1) یا حتی 2.56 میکرومتر ( ادغام 16 در 1) را ارائه دهد.

مثل نسل قبل هیچ لنز تله فوتویی در مجموعه دوربین آن وجود ندارد، اما حسگر با وضوح بالا به طور طبیعی از زوم دیجیتال بدون افت 2 برابری پشتیبانی می کند. همچنین می‌تواند ویدیوی 8K بگیرد و فیلم HDR10+ ضبط کند. دوربین اصلی دارای تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS) برای نوردهی طولانی‌تر در تاریکی و فیلم‌های پایدارتر، به‌علاوه ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی چشم و فوکوس خودکار ردیابی حرکت است.

دوربین شیائومی ۱۲ تی پرو

دوربین شیائومی ۱۲ تی پرو

اگر 12T Pro را برای دوربینش می‌خرید، باید برای همان دوربین اصلی باشد. ۲ دوربین دیگر به این اندازه دوربین اصلی چشمگیر نیستند. دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با سنسور 1/4 اینچی (پیکسل های 1/1.12 میکرومتر) و لنز f/2.2 با زاویه دید 120 درجه در کنار دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دوربین های دیگر را تشکیل می دهند.

در بخش دوربین سلفی با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی (1/3.47، 0.8 میکرومتر، f/2.24 و لنز 78 درجه وجود دارد. همچنین در جلو یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده است.

اما امتیازهای بررسی Xiaomi 12T Pro در DxOmark به چه صورت است؟ خب به صورت کلی باید تصویر را ببینید:

امتیازهای بررسی شیائومی 12T Pro در DxOmark

امتیازهای بررسی شیائومی 12T Pro در DxOmark

همانطور که پیداست، این دستگاه از نظر دوربین و در بررسی DxO هم رده شیائومی ۱۲ پرو می‌نشیند. این عجیب است چون شیائومی ۱۲ پرو با دوربین تله فوتو و فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی یک پک کامل تر را در دوربین اصلی ارائه می کند.

با این حال گویا رزلوشن بالای دوربین اصلی توانسته به این پرچمدار اقتصادی شیائومی کمک خوبی بکند و آن را با امتیاز ۱۲۹ در بخش دوربین در رتبه کلی ۱۹ قرار دهد. شیائومی ۱۱ تی پرو که نسل قبلی این گوشی است با امتیاز ۱۰۸ در رتبه ۵۹ قرار دارد.

در حقیقت در بازه قیمتی خود و به عقیده DxOmark شیائومی ۱۲ تی پرو تا لحظه انتشار این مطلب بهترین گوشی است.

امتیاز بخش دوربین Xiaomi 12T Pro در تست DxO را به جزئیات از این جا ببینید:

در بخش نمایشگر، Xiaomi 12T Pro با امتیاز کلی ۱۲۷ رتبه ۴۰ را دارد که جایی حوالی وان پلاس ۹ پرو یا آیفون ۱۲ پرو مکس است. جزئیات این تست را از اینجا می توانید ببینید:

در بخش باتری امتیاز شیائومی ۱۲ تی پرو پایین تر از شیائومی ۱۱ تی پرو قرار می‌گیرد. در بررسی قبلی از باتری شیائومی ۱۲ تی پرو نیز دیده بودیم که با وجود تاکید زیاد این شرکت بر بهبود در نسل جدید اما انتظار زیادی نباید داشت.

جزئیات تست باتری DxO از Xiaomi 12T Pro را از اینجا می توانید ببینید:

نظر شما درباره عملکرد شیائومی ۱۲ تی پرو در تستهای DxOMark چیست؟ به نظر من هنوز هم شیائومی ۱۲ پرو معمولی از شیائومی ۱۲ تی پرو پک کامل‌تری برای دوربین است اما با توجه به قیمت و این بررسی، شاید ارزش تفاوت قیمتش را نداشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)