حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ درحال توسعه پنل MicroLED به‌جای OLED برای هدست‌های AR است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، نمایشگر

تاکنون، چندین شرکت ازجمله اپل و متا به‌دنبال تسخیر بازار هدست‌های واقعیت افزوده هستند و سامسونگ نیز قصد عرضه پنل‌های نمایشگر برای این هدست‌ها را دارد. در گزارشی جدید، یکی از مدیران سامسونگ دیسپلی بیان کرده که بر این باور است پنل MicroLED نسبت‌به نمایشگرهای OLED برای هدست‌های واقعیت افزوده (AR) عملکرد بهتری دارند.

پنل MicroLED سامسونگ

به گزارش نشریه کره‌ای TheElec، رهبر گروه سامسونگ، Kim Min-woo، در یک رویداد کارگاهی نمایشگر MicroLED بیان کرده است که که شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از نمایشگرهای MicroLED برای هدست‌های AR خود استفاده کنند زیرا این پنل‌ها وضوح و روشنایی بالاتری دارند. وی همچنین بیان می‌کند که چنین نمایشگرهایی نیاز به توسعه LEDهای جدید دارند.

گفته می‌شود که Samsung Display درحال توسعه پنل‌های On Silicon است که از سیلیکون به‌جای بستر شیشه‌ای برای ساخت نمایشگرهای MicroLED موردنیاز در هدست‌های AR استفاده می‌کند. هدف این شرکت ساخت پنل‌هایی با تراکم پیکسلی 6600ppi است. پیش از این، گزارش شده بود که غول نمایشگر کره‌ای نیز درحال کار بر روی پنل‌های OLED با بستر سیلیکونی است.

برای مقایسه، هدست واقعیت مجازی Odyssey نسل اول دارای تراکم پیکسلی 615ppi بود و سامسونگ فناوری جدیدی را توسعه داد تا تراکم پیکسلی را به 1233ppi برساند. این مربوط به سال‌ها پیش بود، اما روند روبه‌رشد نشان می‌دهد که فناوری باید با جهش و مرزها پیشرفت کند تا تصویری واقعی از زندگی داشته باشد.

پنل MicroLED سامسونگ

پنل MicroLED سامسونگ

هدست‌های AR ،VR و MR همگی نیازهای متفاوتی دارند. هدست‌های واقعیت افزوده به نمایشگرهایی با روشنایی بالاتر نیاز دارند زیرا کاربران با دنیای واقعی و نور محیطی بیشتر تعامل دارند، درحالی‌که هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند با نمایشگرهای نسبتاً کم‌نورتر نیز کار کنند. باید دید که اپل چه شرکتی را به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی نمایشگر برای هدست AR آینده خود انتخاب می‌کند.

در شرایط کنونی، متا درحال کار بر روی نمونه اولیه هدست خود است و تلاش دارد تا روشنایی را تا 10000 نیت افزایش دهد، همان چیزی که برای ارائه صحنه‌های واقعی در فضای باز لازم است. بیان میزان روشنایی 5 تا 10 برابر بیشتر از بهترین نمایشگرهای موجود در گوشی های هوشمند فعلی در بازار است. هدست جدید متا Quest Pro از پنل LCD با کم‌نور موضعی (500 LED برای هر نور پس زمینه) برای دستیابی به روشنایی بالاتر استفاده می‌کند.

نظر شما درباره توسعه پنل MicroLED سامسونگ برای استفاده در هدست‌های AR چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی