حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نمایشگر MicroLED خود برای استفاده در آیفون را به تولید انبوه می‌رساند

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، نمایشگر

به‌گزارش Nikkei Asia، اپل درنظر دارد تا نمایشگر microLED را به‌صورت داخلی و انبوه تولید کند تا اتکای خود به سامسونگ را کاهش داده و کنترل خود بر عرضه را افزایش دهد و زمینه را برای تحقق هدف نهایی خود برای آوردن این فناوری به گوشی‌های آیفون فراهم کند.

نمایشگر MicroLED اپل برای آیفون

به‌گفته‌ی منابع این رسانه، اپل در طول دهه گذشته حداقل یک میلیارد دلار برای تحقیق‌وتوسعه microLED هزینه کرده است و پس از شروع تولید، این شرکت خود مرحله مهم “انتقال انبوه” فرآیند تولید را انجام خواهد داد که شامل قرار دادن حداقل ده‌ها هزار تراشه ریز microLED بر روی بسترها است.

اپل قصد دارد تراشه‌های microLED کوچک را مستقیماً روی ویفرها بسازد و با ams-Osram برای اجزای microLED، شرکت LG Display برای زیرلایه‌ها و TSMC برای ویفرهای 12 اینچی شریک خواهد شد. طبق گزارش‌ها، این فرآیند در تأسیسات تحقیق‌وتوسعه سری اپل در منطقه Longtan در شهر Taoyuan در شمال تایوان انجام خواهد شد.

اپل تیم‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای دارد که روی نمایشگرها در ایالات‌متحده، تایوان و ژاپن کار می‌کنند و گفته می‌شود که نه‌تنها مدارهای مجتمع درایور نمایشگرهای microLED، بلکه برخی از تجهیزات تولیدی را نیز برای کنترل بهتر فرآیند انتقال جرم طراحی کرده است. درنهایت اپل این فناوری نمایشگر را در محصولاتی که به‌طور سنتی از پنل‌های OLED سامسونگ و سایر شرکت‌ها تأمین می‌کند، استفاده خواهد کرد.

نمایشگر MicroLED اپل برای آیفون

نمایشگر MicroLED اپل برای آیفون

علی‌رغم مقدمات اولیه اپل، تولید نمایشگر microLED همچنان چالش‌برانگیز است و هزینه‌های تولید آن نیز بالاتر از سایر فناوری‌های نمایشگر می‌باشد؛ به‌همین دلیل است که اپل پیش از تولید انبوه نمایشگرهای microLED برای آیفون‌ها، شروع به عرضه این فناوری با Apple Watch Ultra خواهد کرد.

همچنین یکی از منابعی که نمونه‌هایی از نمایشگر microLED اپل را دیده، گفته است: «برنامه نهایی اپل این است که فناوری‌هایی را در آیفون خود که منبع درآمد اصلی این شرکت است و حجم بسیار بیشتری دارد، معرفی کند تا سرمایه‌گذاری‌های سال‌های گذشته را توجیه کند».

فناوری نمایشگر microLED در مقایسه با آیفون‌های فعلی با نمایشگر OLED، روشنایی بالاتر، کاهش مصرف انرژی، نسبت کنتراست بهبودیافته و مزایای دیگر را ممکن می‌سازد.

با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود اپل واچ اولترا تا سال 2025 از microLED استفاده کند، اولین آیفونی که از این فناوری استفاده می‌کند، احتمالاً چندین سال تا عرضه فاصله دارد. انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون 15 که اواخر امسال عرضه می‌شوند، دارای نمایشگرهای OLED باشند.

نظر شما درباره نمایشگر MicroLED اپل برای آیفون‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی