حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۰ درصد بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

موسسه Nikkei Asia اعلام کرد که قیمت قطعات جدیدترین آیفون‌ها 20 درصد افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسید. هزینه تولید آیفون 14 پرو مکس 501 دلار است که افزایش بسیار زیادی نسبت به قیمت 461 دلاری نسخه قبلی خود دارد. دلیل اصلی این افزایش قیمت تراشه A16 Bionic است که به تنهایی 110 دلار قیمت دارد! در حقیقت با افزایش هزینه ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس و قیمت یکسان با نسل قبل باید گفت که سود اپل کمی کمتر می شود.

هزینه ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس

این موسسه می‌گوید هزینه ساخت مدل “پرو مکس” از زمان معرفی این مدل در سال 2018 بین 400 تا 450 دلار متغیر بوده است. این وب سایت خبری این فرض منطقی را مطرح می‌کند که اگر اپل هزینه های تولید را بیشتر کند، در حالی که قیمت ها را حداقل برای ایالات متحده افزایش نمی‌دهد، احتمالاً به سود خود ضربه خواهد زد.

افزایش هزینه تولید آیفون پرو مکس طی سالهای اخیر

افزایش هزینه تولید آیفون پرو مکس طی سالهای اخیر

قیمت اپل A16 حدود ۲.۴ برابر اپل A15 است

هزینه تراشه A16 Bionic خیلی گران تر و حدود 2.4 برابر بیشتر از A15 قبلی است، تراشه‌ای که در دو مدل غیر پرو همین خانواده (یعنی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس) نیز موجود است.

تراشه اپل A16 رسما معرفی شد: تراشه ۴ نانومتری فقط برای iPhone 14 Pro و Pro Max

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت، سنسورهای CMOS جدید سونی است که 30 درصد از نظر اندازه بزرگ‌تر، اما 50 درصد گران‌تر هستند و به قیمت 15 دلار می‌رسند. اپل همچنین صفحه نمایش های خود را از Samsung Display تهیه می کند، معامله ای که چندین سال است ادامه دارد.

هزینه آیفون ۱۴ پرو مکس به تفکیک کشورهایی که از آن نفع می برند

هزینه آیفون ۱۴ پرو مکس به تفکیک کشورهایی که از آن نفع می برند

تقریبا ۳۰ درصد قطعات استفاده شده در آیفون 14 پرو مکس از شرکت های مستقر در ایالات متحده تامین می شود و در مقایسه با سال 2021 یک افزایش 10 درصدی را شاهد است. کره جنوبی دومین تامین کننده بزرگ قطعات برای این محصولات است. کاهش سهم کره و چین در تولید آیفون ۱۴ پرو مکس به دلیل سیاست‌های جدید اپل است.

با تلاش کوپرتینویی برای محدود کردن وابستگی به بازار آسیا، سهم چین حتی بیشتر کاهش یافت. طبق گزارش های قبلی نه تنها قطعات، بلکه روند مونتاژ نیز در حال انتقال به خارج از چین است.

کالبدشکافی نشان می‌دهد که هیچ قطعه سخت افزاری اضافی برای عملکرد SOS اضطراری وجود ندارد، زیرا این قابلیت مبتنی بر نرم افزار است. این به آن معنی است که شاید در آینده نزدیک به بازارهای بیشتری ارائه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل با کاهش سود خود در تولید آیفون ۱۴ پرو مکس سعی در جبران در چه بخش دیگری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)