حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با تعطیلی سرویس Google Stadia یوبی سافت به شما امکان انتقال بازی‌های خریداری شده را خواهد داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سرگرمی و بازی، گوگل

همانطور که می‌دانید، اخیرا گوگل اعلام کرده است که سرویس Stadia خود را برای همیشه تعطیل خواهد کرد. این شکست بی شک با استراتژی‌های اشتباه گوگل مرتبط است و حالا نیز با تعطیلی سرویس Google Stadia یوبی سافت به شما امکان انتقال بازی‌های خریداری شده را خواهد داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

با تعطیلی سرویس Google Stadia یوبی سافت به شما امکان انتقال بازی‌های خریداری شده را خواهد داد

اگر شرکتی پتانسیل راه اندازی یک سرویس کلاد گیمینگ را داشته باشد، بی شک این شرکت گوگل بود. با این حال، زمانی که این شرکت، سرویس Google Stadia را معرفی کرد، عدم میل کاربران به آن به دلیل اتخاذ استراتژی‌های اشتباه، به سرعت باعث منسوخ شدن آن شد. در واقع مایکروسافت و NVIDIA خدمات قابل اعتمادتری را ارائه می‌کردند و نیازی به سرمایه گذاری هنگفت نیز نداشتند. زیرا شما به سادگی می‌توانید از گوشی هوشمند خود  یا هر وسیله دیگری به تجربه بازی‌هایتان بپردازید.

از طرف دیگر، Google Stadia از شما می‌خواهد که برای بازی‌ها هزینه زیادی کنید و یک کنترلر Stadia خاص را هم خریداری نمایید. این سرویس از جنبه‌های دیگر نیز ضعف‌های مختلفی داشت، اما به هر حال حالا دیگر تعطیل شده است. این امر اجتناب ناپذیر بود، به هر حال، گوگل عدم علاقه خاصی به سرویس خود نشان داده است. دیروز، این شرکت سرانجام اعلام کرد که سرویس استادیا را در سال ۲۰۲۳ تعطیل می‌کند. برخی از این موضوع غافلگیر شدند. اما در همین حین، منابع آگاه می‌دانستند که این خبر به هر حال در مقطعی زمان، از راه می‌رسد.

با تعطیلی سرویس Google Stadia

غول موتورهای جستجو وعده بازپرداخت هزینه خرید بازی‌های را داده است. با این حال، یوبی سافت یک جایگزین برای برخی از کاربران ارائه می‌دهد. این استودیوی فرانسوی با ارائه سریع برخی از مهم‌ترین بازی‌های خود به پشتیبانی از Google Stadia مشهور شده است. اکنون UBISOFT یک جایگزین برای کسانی که بازی‌های خود را در از گوگل استادیا خریداری کرده‌اند، پیشنهاد می‌کند. اگر هر یک از بازی‌های یوبی سافت را در Google Stadia خریداری کرده‌اید، می‌توانید این بازی‌ها را به رایانه شخصی خود منتقل نمایید.

یوبی سافت تقریبا کل مجموعه خود را در Stadia ارائه می‌دهد. بنابراین، بازی‌هایی مانند Assassins Creed Odyssey یا Assassins Creed Valhalla و حتی Far Cry 6 نیز در Google Stadia در دسترس هستند. یوبی سافت راهی برای انتقال بازی‌های شما به کتابخانه خود ارائه می‌دهد. بنابراین، شما مجوز دانلود و اجرای این بازی‌ها را در رایانه‌های شخصی خواهید داشت. با این حال، این شرکت به صراحت اشاره نکرده است که بازیکنان دقیقا چه زمانی می‌توانند این کار را انجام دهند. با این حال، ممکن است این موضوع در مقطعی دیگر و با جزئیات بیشتری همراه شود.

جسیکا روچ، مدیر ارشد ارتباطات شرکتی یوبی سافت بیانیه‌ای را منتشر کرده و گفته است در حالی که GOOGLE STADIA در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ تعطیل می‌شود، خوشحالیم که به به شما بگوییم در حال حاضر در تلاش هستیم تا بازی‌هایی را که شما در Stadia دارید، از طریق یوبی سافت به رایانه شخصی خودتان بیاوریم. در مورد جزئیات خاص این موضوع و همچنین تاثیری که برای مشترکین +UBISOFT در تاریخ بعد خواهیم داشت، چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت.

با تعطیلی سرویس Google Stadia

با این حال، این موضوع ممکن است برای همه جالب نباشد. از این گذشته، Google Stadia یک سرویس بازی ابری است که در آن به سخت افزار نیازی ندارید. آنچه که یوبی سافت در اینجا ارائه می‌دهد، این است که شما یک رایانه شخصی با سخت‌افزار مناسب برای لذت بردن از این بازی‌ها دارید. بنابراین ما فرض می‌کنیم که ده‌ها و شاید صدها مشتری سرویس استادیا، بدون سخت افزار مورد نیاز برای لذت بردن از این روش جایگزین وجود دارد.

به گفته خبرگزاری GizChina، برای مشتریان، راه گوگل ممکن است جالب‌تر باشد. این شرکت به همه مشتریان بازپرداخت محصولات خریداری شده را ارائه می‌دهد. گوگل هزینه خرید تمام سخت افزار‌های Stadia را که از طریق Google Store خریداری شده است، بازپرداخت می‌کند. علاوه بر این، تمام خریدها و پیش‌ سفارش‌های بازی را نیز عودت خواهد داد. این شامل محتوای افزودنی از فروشگاه Stadia نیز می‌باشد. تنها چیزی که بازپرداخت نمی شود، اشتراک Stadia Pro است.

این شرکت از طریق ایمیل به کاربران خود اطلاع رسانی خواهد کرد. علاوه بر این، در آینده‌ای نزدیک صفحه پشتیبانی را با جزئیات بیشتری به‌روز می‌کند. این سرویس فعلا عملیاتی خواهد ماند. با این حال، در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ متوقف می‌شود. گوگل می‌خواهد تا اواسط ژانویه ۲۰۲۳ همه بازپرداخت‌ها را انجام دهد و تیم توسعه Stadia نیز به جایگاه‌های دیگری در این شرکت می‌پیوندد.

در مورد گوگل استادیا باید بگوییم که این سرویس بازی ابری، هرگز یک سرویس بازی ابری واقعی نبود. این موضوع قطعا پایان غم انگیزی برای شرکتی است که پتانسیل بالایی در راه‌اندازی انواع سرویس‌ها دارد. یا حداقل، ما به پتانسیل گوگل ایمان داشتیم. از این گذشته، این موضوع برای یک غول پیشگام در بسیاری از فناوری‌های نوین و همچنین یک شرکت توانمند در ارائه راه حل‌های ابری بود.

متاسفانه، پیشنهاد Google Stadia به سرعت با شروع رقابت سایر رقبا منسوخ شد. همانطور که قبلا گفتیم، Xbox Cloud Gaming و NVIDIA GeForce Now به سرعت سرویس گوگل را پشت سر گذاشتند تا به خدمات بازی ابری بسیار قابل اعتماد و پایدارتری تبدیل شوند. به عنوان مثال، پلتفرم NVIDIA می‌تواند بازی‌ها با ۱۴۴ فریم در ثانیه ارائه دهد. ما نمی‌دانیم که آیا گوگل دوباره به این بخش خواهد پیوست یا خیر.

اما پس از این شکست بزرگ، ما امید زیادی به بازگشت آن نداریم. این شرکت احتمالا Google Stadia را در همان قبرستانی قرار خواهد داد که Orkut و Google+ و سایر سرویس‌های ناموفق را در آن دفن کرده است (!). نظر شما کاربران ترنجی در مورد تعطیلی سرویس Google Stadia چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان