حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرویس گوگل استادیا (Stadia) در دی ماه پیش‌رو برای همیشه از دسترس خارج می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سرگرمی و بازی، گوگل

پس از نزدیک به سه سال فعالیت، گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که سرویس پخش و استریم ابری بازی خود با نام استادیا (Stadia) را از ژانویه 2023 برای همیشه تعطیل می‌کند.

سرویس گوگل استادیا (Stadia)

امروز، گوگل تأیید کرد که سرویس پخش بازی‌های خود، Google Stadia، که ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند وضوح 4K، رنگ HDR و صدای فراگیر 5.1 را ارائه می‌کرد، تعطیل خواهد شد.

دلیل اصلی که فیل هریسون، معاون رئیس Stadia گوگل، برای تعطیلی این سرویس ذکر می‌کند این است که “آن جذابیتی را که ما انتظار داشتیم در بین کاربران بدست نیاورده است.” گزارشی در اوایل سال 2021 نشان داد که Stadia اهداف کاربران خود را به میزان “صدها هزار نفر” از دست داده است.

یکی از جنبه‌های مهمی که مشتریان Stadia می‌خواهند بدانند این است که تمام خریدهای انجام‌شده، ازجمله سخت‌افزار خریداری‌شده ازطریق Google Store و همه بازی‌ها و افزونه‌های خریداری‌شده ازطریق Stadia Store، به‌طور کامل بازپرداخت می‌شوند. نکته قابل‌توجه، همان‌طور که در پرسش‌های متداول ذکر شده است، اگر سخت‌افزار Stadia خود را از یک خرده‌فروش فیزیکی مانند Best Buy یا یکی از دو فروشگاه Google در نیویورک خریداری کرده باشید، آن‌ها واجد شرایط بازپرداخت نیستند.

سرویس گوگل استادیا (Stadia)

سرویس گوگل استادیا (Stadia)

علاوه‌بر این، گوگل هزینه‌های اشتراک Stadia Pro را بازپرداخت نخواهد کرد. گفته می‌شود، اگر در زمان اعلام امروز یکی از اعضای فعال Stadia Pro بودید، می‌توانید تا تاریخ تعطیلی نهایی به استفاده رایگان از مزایای Stadia Pro ادامه دهید.

بازی‌ها تا 18 ژانویه 2023 برای مشتریان فعلی Stadia همچنان در دسترس خواهند بود، درحالی‌که روند بازپرداخت تا اواسط ژانویه تکمیل می‌شود. همان‌طور که انتظار دارید، تمام پیش‌سفارش‌های فعلی بازی Stadia اکنون لغو شده‌اند و از حساب شما کسر نمی‌شوند.

در ادامه، به‌نظر می‌رسد گوگل قصد ندارد دستاوردهای فنی Stadia را کنار بگذارد. در پست اعلامیه، هریسون مستقیماً به «در دسترس قرار دادن آن برای شرکای صنعتی ما» اشاره می‌کند، به این معنی که سرویس Google Cloud’s Immersive Stream که توسط شرکت‌هایی مانند AT&T و Capcom استفاده می‌شود، به کار خود ادامه خواهد داد.

اعلام تعطیلی امروز کمتر از دو سال پس از پایان یافتن Stadia Games & Entertainment، تلاش ناگوار گوگل برای ایجاد بازی‌های شخص اول و شخص دوم اصلی برای Stadia منتشر می‌شود. پس از آن تعطیلی، شتاب برای ارائه این سرویس به‌سرعت محو شده و تقریباً هیچ بازی AAA در سال 2022 منتشر نشد.

جالب اینجاست که کار بر روی ویژگی‌های جدید Stadia حتی در چند ماه گذشته ادامه داشته است. به‌عنوان‌مثال، تیم APK Insight هفته‌ها قبل از راه‌اندازی شاهد ورود پخش جریانی با وضوح 1440p بود و اخیراً نشانه‌هایی مبنی بر آمدن ویژگی «Party Stream» به اندروید وجود داشت.

نظر شما درباره تعطیلی سرویس پخش بازی ابری گوگل استادیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی