حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت آیفون ۱۴ پرو مکس اپل در مقابل گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ را تماشا کنید

آیفون ۱۴ پرو مکس با بهترین تراشه موبایلی ساخته شده توسط اپل یعنی Apple A16 Bionic ارایه می شود. اپل ادعاهای زیادی پیرامون این تراشه خود دارد و این ادعاها با بنچمارک‌های خاص تایید می شود. پرسش اما اینجاست که در دنیای واقعی و در مقابل رقبای خود چطور عمل خواهد کرد؟ برای پاسخ به این پرسش بیاید تست سرعت آیفون ۱۴ پرو مکس اپل در مقابل گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ را تماشا کنیم.

تست سرعت آیفون ۱۴ پرو مکس

مقایسه مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۴

مقایسه مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۴

با نگاهی به لیست مشخصات Galaxy Z Fold 4 و iPhone 14 Pro Max که در بخش تست سرعت می توانند تاثیر داشته باشند، می‌بینیم که تفاوت‌های زیادی را شاهدیم و نمی توان روی کاغذ خیلی پیش بینی مستدلی داشت.

همچنین از یاد نبرید که چون تست روی نمایشگر بیرونی انجام شده است، این رزلوشن عنوان شده اشتباه بوده و در حقیقت رزلوشن نمایشگر بیرون Galaxy Z Fold 4 برابر ۹۰۴ در ۲۳۱۶ پیکسل است.

بسیار خوب، برویم ببینیم اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در مقابل اپل A16 چطور عمل می کند؟

همانطور که دیدید در دور اول رقابت کاملا نفس‌گیر و نزدیک بود. عملکرد هر دو پرچمدار سامسونگ و اپل در این بخش بسیار جذاب بود. با تمام این مسائل دیدیم که نماینده اپل توانست چند ثانیه ای زودتر تست دور اول به پایان برسد. بردی که بیشترش را مدیون رندر سریع ویدیویی بود.

در دور دوم اما iOS 16 و تنها ۶ گیگابایت حافظه رم برای پریمیوم‌ترین آیفون اپل دردسرساز شد و ۲ برنامه را نتوانست در حافظه رم نگاه دارد. در نتیجه این گلکسی زد فولد ۴ است که آیفون ۱۴ پرو مکس را در این تست سرعت شکست می دهد.

مقایسه زمان باز شدن هر اپ

مقایسه زمان باز شدن هر اپ

با وجود اختلاف اندک باید گفت که هر ۲ دستگاه خروجی بسیار جذابی داشتند. این اختلاف های چندثانیه ای در تست‌های سنگین این چنینی که معمولا در دنیای واقعی رخ نمی دهد آنچنان اهمیت ندارد اما یادآوری بزرگی به ما می کند که به دور از ادعاهای درخشان برندها، عملکرد هر دستگاه در واقعیت باید بررسی شود.

این ادعای اپل که ۴۰٪ جلوتر از رقابت با دیگر تراشه‌های موبایلی ساخته شده، قرار دارد اشتباه نیست اما بنا بر یک بنچمارک. در واقعیت می بینیم که آن بنچمارک خیلی معیار دقیقی برای سرعت عملکرد دستگاه نیست.

نظر شما چیست؟ عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس در مقابل گلکسی زد فولد ۴ را چطور دیدید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مگه قرار نبود ۸ گیگ رم بزاره ، لعنتی الان پایینرده ها ۶ گیگ رم دارن ، حداقل طراحی رو عوض نمیکنی درست حسابی یه رم ۸ بزار

BeFair

سلام نه شیش گیگ هست، ترنجی هم گذاشته

https://toranji.ir/?p=1153795

Mahdi

داداش همین که تو دور دوم باخت اونم بخاطر رم ۶ گیگ خودش نشون نمیده که باید حداقل ۸ میزاشت؟

drgoebbels

کاملا موافقم، به نظرم در مورد پردازنده a16 یا m2 خیلی اغراق شده اندک تفاوتی هم که در بنچمارک ها می بینید به خاطره سیستم عامل آیفون هست که با سخت افزار اپل هر دو باهم به تکامل رسیده اند و هماهنگی بینظیری باهم دارند وگرنه از نظره سخت افزار آیفون کاری نکرده که کوالکام یا مدیا تک نتوانند انجام بدهند و هردو پا به پای هم دارند پیش می روند

BeFair

آره اغراق زیاد می کنه و اونم با بنچمارک گیک‌بنچ همیشه

BeFair

دقیقا

ولی اپل خیلی روی بهتر بودن تراشه‌هاش مانور میده

من نمیگم بد هستن ولی در واقعیت باید تست بشه که اینجا گلکسی زد فولد ۴ بهتر هم بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)