حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ظرفیت حافظه رم خانواده آیفون ۱۴ مشخص شد: همگی ۶ گیگابایت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل معمولا در رونمایی‌های خود روی اعدادی تمرکز می‌کند که از نظر خودش اهمیت بالایی دارد و حافظه رم یا حجم باتری جز این موارد نیستند. پس از کمی کنکاش علاقه‌مندان، ظرفیت حافظه رم خانواده آیفون ۱۴ مشخص شده و حالا می‌دانیم که همگی این گوشی ۶ گیگابایت حافظه رم دارند. البته نوع این حافظه‌های هم اندازه در خانواده iPhone 14 شاید متفاوت باشد.

ظرفیت حافظه رم خانواده آیفون ۱۴

طبق روال دو سال گذشته، یکی از راه‌هایی که اپل آیفون‌های پرو و غیرپرو را متمایز کرد، ظرفیت حافظه رم بود. مثلا آیفون 12 و 12 مینی دارای 4 گیگابایت رم بودند در حالی که 12 پرو و 12 پرو مکس به 6 گیگابایت رم مجهز شدند.

همین سناریو سال گذشته با آیفون 13 تکرار شد، جایی که آیفون 13 و 13 مینی دوباره از 4 گیگابایت رم استفاده کردند در حالی که 13 پرو و 13 پرو مکس با رم 6 گیگابایتی تجهیز شدند.

آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ پرو

اکنون Xcode 14 بتا تایید کرده است که تمام مدل های آیفون 14 دارای 6 گیگابایت رم هستند.

این اتفاق اولین بار پس از سری آیفون 11 رخ می دهد، خانواده‌ای که تمام مدل های آن دارای حافظه رم برابر بودند. شایعات قبلی حاکی از آن بود که سری آیفون 14 پرو رم سریع‌تر LPDDR5 را به همراه خواهد داشت، در حالی که مدل‌های آیفون 14 معمولی به رم LPDDR4X پایبند هستند، اگرچه ما هیچ تأییدی در این مورد از گزارش جدید Xcode دریافت نکرده‌ایم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که حافظه رم برابر برای خانواده آیفون ۱۴ بالاخره می‌تواند ضعف مدیریت رم در مدل‌های غیرپرو را پوشش دهد؟

قیمت iPhone 14 Pro و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل چند است؟

قیمت آیفون ۱۴ پلاس و iPhone 14 اپل چند است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)