حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی Civi 2 با تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ و دوربین سلفی دوگانه معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

سرانجام شیائومی Civi 2 در کشور چین معرفی شد. این تلفن هوشمند دارای ظاهری جدید و مشخصات فنی متفاوت نسبت به نسل قبل است. این دستگاه، اولین گوشی هوشمند اندرویدی است که پانچ هول کپسولی شکل آن مانند سری آیفون ۱۴ پرو در مرکز بالای نمایشگر قرار گرفته است. با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به جدیدترین محصول شیائومی بیندازیم.

شیائومی Civi 2 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است

همان‌طور که اشاره شد، پانچ هول شیائومی سیوی ۲ در مرکز نیمه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است. از این رو، صفحه نمایش این دستگاه تا حدودی شبیه به آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس اپل است. طراحی قاب پشتی Civi 2 مشابه سری شیائومی ۱۲ و ردمی کی ۵۰ است. به عبارت دیگر لنز های دوربین به همراه فلش LED به صورت مثلثی درون یک ماژول مستطیل شکل قرار گرفته‌اند. و به وسیله خطوطی نیز از یکدیگر جدا شدند. اما قاب جلویی این تلفن هوشمند در میان رقبای اندرویدی منحصر به فرد است. زیرا سوراخ نمایشگر کپسولی شکل آن در مرکز بالای صفحه نمایش واقع شده است.

رنگ صورتی شیائومی سیوی ۲

ضخامت سیوی ۲ شیائومی ۷.۲۳ میلی متر و وزن آن ۱۷۱.۸ گرم است. این دستگاه در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی عرضه خواهد شد. البته نسخه Hello Kitty Edition این تلفن هوشمند دارای قاب پشتی با الگو های جذاب و رنگ سفید خاصی است. برای Xiaomi Civi 2 یک صفحه نمایش خمیده OLED ۶.۵۵ اینچی با وضوح Full HD+ (به طور دقیق تر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل) در نظر گرفته شده است. این نمایشگر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و عمق رنگ ۱۰ بیتی دارد. از دیگر مشخصات این پنل می‌توان به حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت، تاچ سمپلینگ ریت ۲۴۰ هرتزی و PWM ۱۹۲۰ هرتزی اشاره کرد. این صفحه نمایش با Corning Gorilla Glass 5 پوشانده شده و  ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. مطابق انتظار، نمایشگر جدیدترین تلفن هوشمند شیائومی توانایی پخش محتوای HDR را نیز دارد.

رنگ مشکی شیائومی سیوی ۲

مطابق با گزارش Gizmochina، نیروی پردازشی شیائومی Civi 2 توسط تراشه جدید اسنپدراگون ۷ نسل ۱ تامین می‌شود. در کنار این چیپست، رم های LPDD4X و حافظه ذخیره سازی UFS 2.2 قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که نباید چندان نگران داغ شدن غیرعادی این دستگاه باشیم، زیرا شیائومی آن را به سیستم خنک کننده مایع VC مجهز کرده است. جدیدترین تلفن هوشمند این شرکت در بخش نرم افزار نیز به روز بوده و از دوازدهمین نسخه اندروید و رابط کاربری MIUI 13 استفاده می‌کند. سه لنز دوربین در قاب پشتی سیوی ۲ قرار گرفته است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX766 به همراه لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد. در کنار آن دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی (دارای سنسور Sony IMX376) قرار گرفته است. و در نهایت یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، ماژول این دستگاه را تکمیل می‌کند.

دوربین سلفی سیوی ۲

مهمترین ویژگی این تلفن هوشمند سیستم دوربین سلفی آن است. دو دوربین ۳۲ مگاپیکسلی درون پانچ هول این دستگاه قرار گرفته اند. دوربین اصلی از فوکوس خودکار برخوردار بوده و دوربین دوم نیز زاویه عریض ۱۰۰ درجه ای را پوشش می‌دهد. این دو دوربین جلو با چراغ قوه های چهارگانه LED همراه هستند. امکانات اتصال در این گوشی شامل دو سیم کارت، شبکه اینترنت 5G، وای فای ۶،  بلوتوث ۵.۲، GNSS،  و NFC است. از دیگر ویژگی های شیائومی Civi 2 می‌توان به برخورداری از بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos، حسگر مادون قرمز و درگاه USB type-C اشاره کرد. این تلفن هوشمند از باتری ۴,۵۰۰ میلی آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین تلفن هوشمند Xiaomi با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

شیائومی Civi 2 در چین با قیمت های زیر از ساعت ۱۵ (به وقت محلی) امروز به فروش می‌رسد:

نسخه ۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت – ۲,۳۹۹ یوان (۳۳۵ دلار)

نسخه ۸ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت – ۲,۴۹۹ یوان (۳۴۹ دلار)

نسخه ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت – ۲,۷۹۹ یوان (۳۹۱ دلار)

شیائومی Civi 1S با +Snapdragon 778G رسما معرفی شد

اگرچه شیائومی هنوز تایید نکرده است، اما گزارش ها حاکی از آن است که Civi 2 برخلاف Civi و Civi 1S در بازار های خارج از چین نیز عرضه خواهد شد. این گوشی ممکن است با نام Xiaomi 12 Lite NE در بازارهای بین المللی به فروش برسد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی