حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز تعمیرپذیری آیفون 14 توسط iFixit مشخص شد: 7 از 10 به‌لطف جداسازی راحت پنل پشتی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

وب‌سایت iFixit به‌تازگی ویدیویی از کالبدشکافی iPhone 14 را به اشتراک گذاشته است که در آن مدیرعامل iFixit، کایل وینز، طراحی داخلی قابل‌تعمیرتر آیفون جدید را ستوده و آن را به‌واسطه‌ی جداسازی راحت‌تر پنل پشتی و نمایشگر دستگاه نسبت‌به مدل‌های پیشین، قابل‌توجه‌ترین طراحی آیفون از زمان آیفون X می‌نامد. این وب‌سایت همچنین به گوشی آیفون 14 امتیاز تعمیرپذیری 7 از 10 را اعطا کرده است که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت‌به آیفون‌های قبلی به‌شمار می‌رود.

امتیاز تعمیرپذیری آیفون 14

همان‌طور که در چند بررسی ذکر شد، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اولین مدل‌های آیفونی هستند که پس از آیفون 4S، از پنل پشتی دستگاه باز می‌شوند. iFixit می‌گوید صفحه‌نمایش و پنل شیشه‌ای پشتی به‌سادگی با دو پیچ و یک یا دو کانکتور محکم می‌شوند و جدا کردن و تعویض هر دو جزء را آسان‌تر می‌کنند.

مدیر iFixit، کایل وینز، پیرامون طراحی جدید آیفون بیان می‌کند: «این یک معامله بزرگ است که باید در زمان رویداد اپل، به آن اشاره می‌شد. آیفون از درون به بیرون طراحی شده است تا تعمیر آن آسان‌تر شود.»

مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اساساً یک ساندویچ متشکل از نمایشگر، یک قاب میانی که اکثر اجزای داخلی را در خود جای می‌دهد و پنل شیشه‌ای پشتی است. طبق اسناد داخلی مشاهده‌شده توسط MacRumors، فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل می‌توانند با چسباندن قاب جدید به صفحه‌نمایش، شیشه پشتی و دوربین عقب، قاب میانی را جایگزین کنند، تا زمانی که آن قسمت‌ها آسیب نبینند.

امتیاز تعمیرپذیری آیفون 14

امتیاز تعمیرپذیری آیفون 14

وینز اضافه کرد: «فریم میانی فلزی جدید که از ساختار پشتیبانی می‌کند، نیاز به یک طراحی مجدد داخلی و همچنین بازنگری RF و دو برابر کردن مؤثر محیط حفاظت از نفوذ آن‌ها داشت.» به‌عبارت‌دیگر، اپل بازطراحی اساسی در داخل این گوشی ایجاد کرده و قطعات داخلی آیفون را برای آسان‌تر کردن تعمیر، چیده است.

طراحی داخلی جدید باعث کاهش قابل‌توجه هزینه تعمیرات 169 تا 199 دلاری برای مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با شیشه‌های ترک‌خورده می‌شود.

اسناد اپل نشان می‌دهد که پس از تعویض شیشه پشتی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، یک فرآیند کالیبراسیون نرم‌افزاری به نام پیکربندی سیستم موردنیاز است. مشخص نیست که اگر پیکربندی سیستم کامل نشود چه اتفاقی می‌افتد، اما این مشکلات ممکن است از نمایش هشدار قطعه غیراصلی روی دستگاه گرفته تا مشکلات شارژ بی‌سیم، فلاش دوربین LED و/یا میکروفون عقب متغیر باشد.

iFixit اعلام کرد که هنوز درحال کار بر روی تعمیرپذیری مدل آیفون 14 پرو مکس است. سایر نسخه‌های کالبدشکافی نشان داده‌اند که هر دو مدل آیفون 14 پرو طبق معمول از سمت جلو باز می‌شوند، زیرا طراحی مجدد داخلی به آن دستگاه‌ها گسترش نمی‌یابد.

فراتر از قابلیت تعمیر بهبودیافته، iFixit اشاره کرد که مدل‌های ایالات‌متحده هر دو آیفون 14 و آیفون 14 پرو دارای یک «شکاف بزرگ» هستند که در آن محل اسلات سینی سیم‌کارت قرار داشت (و هنوز در مدل‌های بین‌المللی وجود دارد). این کالبدشکافی همچنین تصویری نزدیک از برد منطقی استاندارد آیفون 14 با اجزایی مانند تراشه A15 Bionic و مودم Snapdragon X65 کوالکام برای اتصال 5G و ماهواره ازطریق باند جدید n53 ارائه می‌دهد.

نظر شما پیرامون امتیاز تعمیرپذیری آیفون 14 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی